check engie lampa

kassetband

Ny medlem
22 feb 2007
4
0
1
dalarna
Check engie lampan tänds på min polaris fusion-05 ibland, blinkar några sekunder för att sedan slockna ibland lite längre om jag då trycker lätt på bromsen slocklar den ,, varför detta ??? . Skotern går som en klocka i övrigt..
 
R

Robin

låter som att du har kortslutning någonstans, kolla kablarna samt kontaker.

mvh/Robin
 

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
har exakt samma problem på min fusion 900 -05 den blinkar 6 gånger sen slocknar den. I boken står det att det är knacksensorn som är trasig eller bortkopplad. men min går hur bra som hells inge fel på den alls, åkte ner å felsökte den hos min polarishandlare oxå och det fanns inga felkoder heller nått sånt. men dom skulle ringa polaris sweden å prata med dom om det.
 

FusionStralle

Aktiv medlem
15 sept 2008
90
0
6
Boden
har exakt samma problem på min fusion 900 -05 den blinkar 6 gånger sen slocknar den. I boken står det att det är knacksensorn som är trasig eller bortkopplad. men min går hur bra som hells inge fel på den alls, åkte ner å felsökte den hos min polarishandlare oxå och det fanns inga felkoder heller nått sånt. men dom skulle ringa polaris sweden å prata med dom om det.
Du fick aldrig något svar av dom?

För har samma fel på min..
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
är mycket grejor som går genom check engine lampan o mycket som gör att den lyser blinkar tydligen.. min lyser jämt men är för att de är mycket grejor som ej är inkopplad då motorn sitter i ett annat chassi..