Check engine/temp varnings lampa lyser F8 sp -08 Tips??

Arctic05

Medlem
11 feb 2013
16
0
1
Kalix
Hej .
Har en 08-as F8snopro som gått kring 700 mil, som förra säsongen började spöka,direkt när jag startar den så börjar check engine lampan att blinka 6 ggr och fortsätter så hela tiden, följt av att temp symbolen i mätaren blinkar då och då ca var 4-5 sek.
Felkod 6 betyder ju fel i tempsensor så jag kollade värden i servmanualen för denna och mätte på stift 20 vid ecu tror jag det var och fick ett värde som stämmer med boken ??
Kollade på en polares av samma modell och fick samma värde som min,men lampan på min lyser fortfarande..
Dock sitter ju givaren sinnessjukt dåligt placerad så jag har inte haft ur den men värdena verkar ju stämma så...
Provade att montera min ecu i hans maskin och i den fungerar allt.
Har blåst rent och smort alla koppling stycken med kontaktspray,dragit och vridit i alla kablage för att se om det är glapp någonstans men ingenting hjälper , :(

Smått desperat undrar jag om någon varit med om detta och har tips att ge,
då jag ska till fjälls i påsk och vill kunna lita på temp varningen...
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Dum fråga kanske men har du kollat nivån i kylsystemet?
På min varnar iaf tempsymbolen för låg nivå...
Inte samma modell iofs men om du inte kollat så kan de ju vara värt å göra de.

Mvh Erland
 

Arctic05

Medlem
11 feb 2013
16
0
1
Kalix
Hej kul att få ett svar,tänkte att kanske någon av dom 93 som kikat kanske hade nåt mat nyttigt men..
Jodå ,allt ok med nivå ,har idag fixat med kontaktstycken mm och troligen så är det nåt i själva el-kablaget då den slocknar vid vridning av den nere vid böjen innanför batteriet..
Finns det nån här som haft någon "gnagskada" e dyl på systemet på en sådan eller liknande maskin?
Men tack för ditt tips :)
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Inte mycket till tips men då du inte skrev nått om de kan man ju försöka utifall det är glömt..
Men du har ju lite att göra då iaf med kontroll av kablage :)

Hoppas de löser sig.

Mvh Erland