Check sensor samt APV ur funktion ZR 500 -01

laangharii

Medlem
6 okt 2010
16
0
1
Har en ZR 500 -01 och "Check sensor"-lampan lyser, har bytt avgastempgivaren och felet kvarstod. APVn går endast vid uppstart, verkar som den gör en sorts "kontroll". Men det är i alla fall det enda den gör...
 

laangharii

Medlem
6 okt 2010
16
0
1
När den startar så ser man att den "testar", rullen som wirearna är fästa i går fram sen tillbaka. Men efter det så händer det inget mer.
 

laangharii

Medlem
6 okt 2010
16
0
1
Har varvat ur den, men vet dock inte hur mycket. Vill ju inte tomvarva den hur mycket som helst
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Fortsätter på samma då de redan finns så många! Plockade ihop min skoter igår från rent chassi till körklar! trodde ja! verkar som om apv motorn bara vill fungera ibland, har öppnat å kollat på motorn samtidigt som ja gasar, dock ingen varvräknare så ja kan inte se vilka varv, men om man lyssnar på varven så håller ja samma varv varje gång, och bara ibland den vill öppna! Tänkte ja skulle prova med en annan motor å se om de blir nån skillnad, Men äre nån som har nån ide, motor eller el problem?
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Detta var igår! idag så provade ja igen å då funkar den klockrent! kan boxen behöva ställa in sig efter att hela skotern varit isärplockad?
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
jag har inte de där med att den testar sig sj! lr nu kanske ja har det, inte kollat efter den började funka! Dock så måste ja tok varva för att dom ska röra sig, då ja hade problem dvs, men ja har ingen varvräknare "än" ska beställa, så svårt å säga.
Men nu har ja gett mig sj husarrest då ja inte varit hemma på en vecka. jobba, garaget tills 12 på kvällarna, hem sova vakna säga hejdå till tant å jänta jobba, garage osv osv. Skulle ut på premiärtur i lördags så ja å 2 polare skruvade ihop hela skoter från rent chassi på fredag, lastade tills 2, upp på morgon å lasta av då ja inte ville chansa. fan vi han inte ens äta:p

Men återigen till problemet, när man provkörde så första repan så fungerade den, andra gången man gasar så när portarna ska öppna så börjar skotern å gå dåligt på högre varv då dvs, de va de som gjorde att vi kollade apv motorn. så skaffa varvräknare du också, kolla om den öppnar vid 7500 lr när de va den skulle öppna!