Cobra Enduro-583 ( 1994 ) Boggie skenor... ?

Percha

Medlem
7 okt 2007
8
0
1
Strömsund
Hej, Jag letar efter ett ställe där jag kan köpa nya boggie skenor till min Lynx enduro "cobra" 583cc av 1994 årsmodell. Jag har letat med hjälp av sökmotorer av alla de slag men inget resultat. Kan någon hjälpa mej?
 

frollan

Välkänd medlem
23 jan 2006
320
1
16
Grängesberg
är svårt att få tag på nya...fanns inte när jag skulle ha till min cobra .96.men köp begagnade eller byt hela boggien.det är ganska dyrt med nya skenor så det är nog bättre att köpa en boggie med fin skenor sen plockar du ihop en bra boggie.så gjorde jag å de blev kanon bra.
 

Percha

Medlem
7 okt 2007
8
0
1
Strömsund
Okej, jo jag har insett att det är svårt att få tag på nya. Företaget jag arbetar åt ringde tillochmed upp "produktansvarig" (eller vad det heter) i Finland och skenorna till Cobran hade utgått och tillverkas inte något mera. Men jag har mina aningar om att förra ägaren på min har byggt om från 320 till 307´s matta så då ska det inte vara något problem att få tag på skenor. Ska leta lite på någon skoterskrot o.s.v
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Okej, jo jag har insett att det är svårt att få tag på nya. Företaget jag arbetar åt ringde tillochmed upp "produktansvarig" (eller vad det heter) i Finland och skenorna till Cobran hade utgått och tillverkas inte något mera. Men jag har mina aningar om att förra ägaren på min har byggt om från 320 till 307´s matta så då ska det inte vara något problem att få tag på skenor. Ska leta lite på någon skoterskrot o.s.v
Är det en EasyRide eller en Piipolla boggie i din maskin ?
Tag ett foto på din boggie och lägg in det här i tråden.

Borde inte vara något problem att få tag på skenor till någon av dem tycker då jag.

EasyRide = 332 cm lång matta

Piipolla = 320 cm lång matta



.


.
 

Percha

Medlem
7 okt 2007
8
0
1
Strömsund
Jag skulle chansa på att det är en piipolla boggie men ska fixa en bild på den tills i kväll. Har inte tillgång till min dator just nu men jag är väldigt tacksam för någon som helst hjälp. Säsongen börjar ju bara om några veckor, här där jag bor iallafall.
 

frollan

Välkänd medlem
23 jan 2006
320
1
16
Grängesberg
Okej, jo jag har insett att det är svårt att få tag på nya. Företaget jag arbetar åt ringde tillochmed upp "produktansvarig" (eller vad det heter) i Finland och skenorna till Cobran hade utgått och tillverkas inte något mera. Men jag har mina aningar om att förra ägaren på min har byggt om från 320 till 307´s matta så då ska det inte vara något problem att få tag på skenor. Ska leta lite på någon skoterskrot o.s.v
Okej.jo min cobra var också ombyggd från 320 till 307 men jag köpte en g-type boggie och en 320 matta å klämmde dit.alla hål passade kanon så annars är det också en lösning.annars har jag kvar mina boggieskenor från cobran -96 som var för 307 matta och dom är förstärkta med platjärn.du kan ju få köpa dom billigt om du vill?
 

Percha

Medlem
7 okt 2007
8
0
1
Strömsund
Okej.jo min cobra var också ombyggd från 320 till 307 men jag köpte en g-type boggie och en 320 matta å klämmde dit.alla hål passade kanon så annars är det också en lösning.annars har jag kvar mina boggieskenor från cobran -96 som var för 307 matta och dom är förstärkta med platjärn.du kan ju få köpa dom billigt om du vill?
Jag ska fundera på saken, ska kolla lite och mäta o.s.v
Hade du bytt till en G-type boggie med 320´s matta? G-typen är väl 307:an på eller.
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Alla G-type utom Enduro SP -99 och Enduro SP 600 -00 har 320 matta.
Kan finnas nån mer..men har inte för mej de.