Cobra RAVE ( 1993 ) Resklackar... ?

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Vaffö på detta viset....

En 1993 års Lynx RAVE har den sk. "Easy Ride" boggien och den har inga "Resklackar" !!

Vill du att den skall stegra så måste du helt ta bort balata remmen samt släppa på den bakre boggie dämparen, spänn även skidstötdämparna.


I övrigt så kan då jag inte förstå varför du vill ha den på detta viset då du försämrar skoterns körbarhet !! :confused:
 

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
hej
mina gammla lynx ha det då alldrig vart nå problem å lyfta skidorna på,tvärt om dom hissar skidorna i tid och otid.
speciellt om nån åker,va ett h-vette å lär sig köra dom kändes inte riktigt bra
å tappa styrning jämt då man skulle gasa...
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
har aldrig hört talas om resklackar vad fasicken är det? antar att min lynx har det en racing440 -96a
 

räv 643

Aktiv medlem
27 jan 2006
64
0
6
Överklinten
Min 643 känns då lagom, har balatan på nedersta läget och får man bara in tekniken så kan man köra riktigt snabbt på leden utan att behöva tappa så mycket styrning.
 

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
Hej ..
Joo det går bra efter ett tag,då man vet att man ska bromsa sig styrning
full rulle mot kurvan å tokbromsa just före så man har styrning..=)

men det e olika från skoter till skoter 3500 jag hadde va helt omöjlig tills jag höjde det lite då blev den bra
 

Ski_dooer

Välkänd medlem
1 jan 2000
114
0
6
2stroke skrev:
En 1993 års Lynx RAVE har den sk. "Easy Ride" boggien och den har inga "Resklackar" !!

Vill du att den skall stegra så måste du helt ta bort balata remmen samt släppa på den bakre boggie dämparen, spänn även skidstötdämparna.


I övrigt så kan då jag inte förstå varför du vill ha den på detta viset då du försämrar skoterns körbarhet !! :confused:
Om man helt tar bort balataremmen så är väl risken stor att främre boggiedämparen slits isär ??? .
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
resklackar?

har hört att många snackar om de men har själv ingen aning om vad som menas med det. har det någonting med ballataremmen att göra?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
ipsel skrev:
Har hört att många snackar om de men har själv ingen aning om vad som menas med det.
Har det någonting med ballataremmen att göra?
Ipsel :

Du har inga sånna i din boggie !

Det har inget att göra med balataremmen.

Ta exempelvis en titt på en Polaris Xtra-10 boggie.
På var sin sida av nedre bakre knäleden så ser du plast klossar som är ställbara för att i olika grad koppla boggiens funktion.
 

räv 643

Aktiv medlem
27 jan 2006
64
0
6
Överklinten
2stroke skrev:
Den skall klara det utan problem.
Jaså! det var en kille i byn som balatan gick av för och korttid efter det så slets dämparen itu! fast det var ju inte på en cobra då, utan på en enduro tror jag...kan ju ha varit någe annat som var vajsing i den

P.S Fasiken vad snö vi har fått nu :D har ju tillomed lyckats köra fast:eek: