Cobra Ultra ( 1996 ) Remslitage... ?

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
Halloj!
Är nu inne på andra remmen sen skotern köptes för en å en halv månad sen.När den första trasades sönder tänkte jag bara att den var nog gammal.Satt på reserv remmen som var ny.Nu har den börjat fläta upp på ena sidan.har kollat efter sprickor eller skador som kan nöta på den men hittar inga.Även kollat att motorn sitter fast ordentligt å ej kan ha rört sig.Kan det vara så att det var gammla torra remmar så därför el???Tacksam för svar:)
 
J

JagLuktarGott

Sv: Rem slitage!!!!Lynx cobra ultra-96

Tjenare, det är inte så att du ligger och presar mycket me den över 100? :p
Av egen erfarenhet så är det nånting som gör att remmen gillar att "explodera"
och gå av när man försöker dra ur den lite..

Annars så tippar jag på att dom har varit gammla båda två :)
 
J

JagLuktarGott

Sv: Rem slitage!!!!Lynx cobra ultra-96

mjo, men sådär var farsans med.. så fort man försökte pressa lite i kanske 120-130.. och höll fullt där lite för länge, då sa det bara pang ett antal gånger :p Fast iofs skedde detta alla gånger jag försökte toppa den (A) haha.
 

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
Sv: Rem slitage!!!!Lynx cobra ultra-96

Den är inte stum.Jorå remmen e inkörd.Jaja.blir väl bättre till nästa säsong när jag har egen skoter så slipper jag plåga sambons ultra:)
 

raven_670

Medlem
6 apr 2007
26
0
1
har liknade problem med min rave 96:a körde 5 mil med remen sen frasades den upp på ena sidan å andra remen körde jag lungt med dom första 10-15 milen å sen gick den ått fanders
 
Last edited:

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Orginal remmar är man ha på tra variatorer för dom har en spec lutning på skivorna, T.ex om man har dayco eller dy.l så ligger inte remmen plant mot skivorna och då slirar de och de resulterar i att remmen exploderar och även variatorn kan explodera!
Så det är verkligen inget att rekomendera!