Commander 600 VS Adventure Grand Tourer 600

Värner

Medlem
8 jan 2014
12
0
1
Norduppland/Härjedalen
Som rubriken lyder så är jag i köptankar på en Commander 600 alt Adventure Grand Tourer 600, av årsmodell 09/10.
Har tittat på allt vad jag kunnat hittat men är det någon som kört dessa maskiner och kan jämföra dom?
Commandern finns det ju rätt mycket att läsa om men inte Tourern, är det ungefär samma maskin fast den sistnämnda har dubbeldyna?
Åker idag en AC 660t touring men skulle vilja ha möjligheten att svänga av leden ibland utan att man sitter som ett bojsänke...

Mvh Värner
 

APPE

Medlem
1 jan 2000
40
1
8
Boden
Grand Tourer har allt standard och boggin optimerad för komfort
Commandern har nästan inget standard o boggin blev mer optimerad för snögång och är smalare mellan skidorna
Annars är det samma skoter
 

Värner

Medlem
8 jan 2014
12
0
1
Norduppland/Härjedalen
Grand Tourer har allt standard och boggin optimerad för komfort
Commandern har nästan inget standard o boggin blev mer optimerad för snögång och är smalare mellan skidorna
Annars är det samma skoter
Så med andra ord är Tourern att föredra framför Commandern för mej som kommer att touringåka mesta delen av tiden med gumman bakpå och ungarna i pulkan efter!
Hur är den bredvid leden? Skiljer den sej mycket från Commandern, den har vad jag förstår ca 20kg högre torrvikt, men det kanske är extrautrustningen man behöver på Commandern med 1+1 dynan osv? Eller är jag ute å cyklar?
 

APPE

Medlem
1 jan 2000
40
1
8
Boden
det stämmer vikten ökar när alla tillbehör kommer på
det är ingen större skillnad på sidan om leden om man har dom utrustade på samma sätt
men visst skiljer det en del commandern blir lättare att bryta om kull med smalare spårvidd
o dom nyare har högre kammar på mattan
 

Värner

Medlem
8 jan 2014
12
0
1
Norduppland/Härjedalen
Låter som att man kan leva med dom nackdelarna, kommer ju vara ljusår bättre än t660:in kan jag tänka!
Bara en sån sak som att åka i lössnön istället för att bära fanstyget när det blir löst!