Commander 900 Ace

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Testat den och tyckte den gick hyfsat med tanke på effekten ,körde iochförsig bara på sportläget och där gick den bra ,inget sämre än en 600 .
Körde på en kuperad lägda på ett event ,tyckte den gick bättre på 1an , 2an kändes högre växlad kanske lite för högt för att köra sakta,men på öppna ytor eller fin led är den nog perfekt .
Körde även touratech 800an å den kändes rolig för att vara bredbandare :) båda skotrarna gick väldigt tyst och imponerande att en motor kan trolla bort så mycket av klumpigheten på en så pass stor skoter
 

Kuba

Välkänd medlem
4 dec 2016
101
1
18
Gävle
Min far har en sådan. Sant som MatsT sa om att de är bra kräm i den, för att vara en 900cc fyrtakt, men min XF6000 verkligen flyger ifrån den om vi båda tar fullt. Så kraften är inte riktigt på samma nivå. Tilläggas ska dock att han har en xtrim 900 ace, inte för det borde spela någon roll :) Men grymt fin motor, skulle lätt kunna säga att det är en av dem "skönare" motorerna för ledåkning. Tyst,fint och snålt. :)
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Jag tycker ace 900 (bara kört en xtrim med den motorn, ingen commander) är en perfekt motor att cruisa runt med om man inte har ambitionen att köra aggressivt. Tyst fin och bra effekt för ändamålet. Jag har inte upplevt någon fördröjning i gasen på ace 900 i sportläget. Eco-läget är en annan femma då motorstyrningen gör att spjällöppmingen sker långsammare vilket gör att motorn upplevs seg i reaktionen. Perfekt att använda eco-läget när man drar pulka.
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Har självklart provat sportläget, och där blir det än mer märkbart med fördröjningen eftersom den är "sportig" ett halft pump försent...