oft blir man lurad av nerdrevningen , rappheten kommer från att det matar på mindre , precis som om man skulle lätta vikterna 2 g = blir otroligt rapp på varvräknaren men mattan snurrar saktare , jag minns fortfarande som igår den f7 jag skruvade i med m7 drevning , ägaren tyckte den gick bra , den lät grymt rapp men det var den slöaste vätske kylda skoter jag kört alla kategorier
Vet inte riktigt om jag är beredd att hålla med, visst mattan snurrar ju långsammare vid samma varvtal men skotern blir ju "starkare" när man drevar ned, lite som att starta på ettan eller tvåan med bilen.
Märkte störst skillnad i djup eller tung snö då skotern innan inte riktigt orkade då man gav full gas vid stillastående, men med neddrevningen fick man fortare upp skotern i maxvarv.
Sen kanske en riktig inställning av variation hade gett samma/bättre resultat men jag tyckte det fungerade bra, tror inte heller att jag betalade mer än ca 250 dollar för dreven med nya lager.
Ska väl även tilläggas att man tappar ganska mycket av toppfarten men för mig är det ganska ointressant då jag i stort sett aldrig pressar led eller matar järnet över en sjö.
Sedan så _antar_ jag att det inte är samma sak att slänga på M7-drevning på en F7:a som på en CF7:a, det lär väl skilja mer än bara drevningen i drivlinan, så som vikter mm vilket gör att F7- till M7-drevning är ett för stort steg om man bara byter drev.