Crossfire 8 -09 problem

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
fick ett litet problem med min idag så tänkte att man kunde skriva vad man haft för problem med sin nya crossfire här!


problem som jag har haft:

idag :( :bawling: en bult gick av i boggien till axeln som ballator remmen sitter på, då gick axeln av och då gick boggieskenorna genom mattan så mattan gick av och boggien vart lite krokig :(

tidigare:
kört drivaxeln krokig och i samma veva ett drivhjul
på bossdynan så lossnade knapparna
kardborren lossnade till bossdynan då tanken läckte på skotern
höger handtags värme lagt av
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
jo det hoppas jag med! jag skulle få veta i morgon om garantin tar det så ja skriver väl hur det går!
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
nu har jag då fått klart att garantin täcker det hela! :):) så skulle få tillbaka skotern till helgen igen! :)
 

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
Hade inte du problem med att bossdynan hade smultit fast i tunneln?
Hur gick det med det?
jaja. men det är ju inte nå allvarligt alls, har inte hört nått änn. verkar inte vara nån fara, den ahr då inte fastnatn nä mer ännu
 

Pickadoll

Medlem
5 dec 2008
44
0
1
Norsjö
Satan i gatan vad otur du har haft då! Min går iaf obeskrivligt bra. Hur nöjd som helst. Kanske var en praktikant som jobbade den dagen som dom byggde din skoter :)
 

Pickadoll

Medlem
5 dec 2008
44
0
1
Norsjö
Har faktiskt haft nått problem kom jag på. Det var nysnö och det blev fullt med snö under huven. Och sen så stod skotern i någon timma och när jag startade skotern kall så fick jag ett felmeddelande (ECU) på digitala mätaren. men det försvann direkt skotern blev varm efter ca 5-10min. har aldrig haft det problemet igen.
Har "krashat" i en vägtunnel så skidan blev så att säga lite bakåttryckt för att armarna blev lite krokiga. Men det är väldigt lite och det märks inte när man kör. Vilket var en ***** tur. Vet inte hur långt en variatorrem bör hålla på CF8an. Bytte första gången nu efter 130mil.
Övrigt: Vet någon vad en Bossdyna kostar? Köpte min skoter för sent så jag fick inte med någon, sikken osis!
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Har faktiskt haft nått problem kom jag på. Det var nysnö och det blev fullt med snö under huven. Och sen så stod skotern i någon timma och när jag startade skotern kall så fick jag ett felmeddelande (ECU) på digitala mätaren. men det försvann direkt skotern blev varm efter ca 5-10min. har aldrig haft det problemet igen.
Har "krashat" i en vägtunnel så skidan blev så att säga lite bakåttryckt för att armarna blev lite krokiga. Men det är väldigt lite och det märks inte när man kör. Vilket var en ***** tur. Vet inte hur långt en variatorrem bör hålla på CF8an. Bytte första gången nu efter 130mil.
Övrigt: Vet någon vad en Bossdyna kostar? Köpte min skoter för sent så jag fick inte med någon, sikken osis!
Den kostar alldeles för mycket (i Sverige, iaf), men är lätt värd pengarna man betalar för en importerad - med lägre dollar...
Finns ett antal till salu på Blocket, men försäljarna av dem skulle verkligen behöva komma ned på jorden och inse att de inte kostar/är värda de 8.000:- som handlare säkert lurat i dem (vid köp av skotern) att de är värda.
 

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
Den kostar alldeles för mycket (i Sverige, iaf), men är lätt värd pengarna man betalar för en importerad - med lägre dollar...
Finns ett antal till salu på Blocket, men försäljarna av dem skulle verkligen behöva komma ned på jorden och inse att de inte kostar/är värda de 8.000:- som handlare säkert lurat i dem (vid köp av skotern) att de är värda.
annars är dom väl värda 6000?
ett problem jag märkt är att efter puderkörning så samlas det snö där framme i nosen, och om man sedan låter skotern stå ett tag utan att ta bort snön så går huven inte att öppna pga. is där nosen på huven viks ner lägre än gångjärnen.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
annars är dom väl värda 6000?
ett problem jag märkt är att efter puderkörning så samlas det snö där framme i nosen, och om man sedan låter skotern stå ett tag utan att ta bort snön så går huven inte att öppna pga. is där nosen på huven viks ner lägre än gångjärnen.
De är värda vad en köpare är beredd att betala, inte vad säljarna vill ha.
Imo är det rent förskräckligt att de vill ha 6-6500:- för den.
Väldigt osäker till att det lämnas några som helst garantier för den för andrahansköpare, då den de facto är en del av skotern vid nyköp.
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
För drygt en månad sedan såg en bossdyna från en ac -09 för 4500kr nedsatt från 5000kr.
Det är dom värda men inte mer då köper man hellre en äkta boss highrise
 

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
min första rem höll också 130 mil :) tycker det är helt ok, köpte sedan en 060 rem till 1000 kubikarna och det har då hållit sedan dess.. och är nu på ca 230mil :) sedan så har jag för mig att inte garantin täcker nått som händer bossdynan,
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
det finns en del fläckar på solen som man kan läsa i denna tråd,
problem som jag har vart med om är avdragen bult på kylfläns till v regulatorn ,då var den helt ny.

jag såg att det saknades bultar på styrstålen på polarns cf 8 han har på talat detta för åf men det skulle vara så ,jag tror inte de har tittat efter,för det är uppenbart. på andra skidan är en bult avdragen.

vad kunde ha inträffat ?? skotern styr ej som den skall och en olycka inträffar ,eller slår fast o skadar framvagnen.

måhända var det för högt tryck i komressorn dan den monterades :confused:
detta har åf tagit på sig som en reklamation även stänk lappen som inte verkar tåla så särskilt mycket

kanske dags att kolla så inte en massa bultar i framvagn o boggi är sönder dragna eller o dragna.
jag är skit nöjd med kissen i övrigt men fixar inte garantin dessa fel blir det sista kissen.
 
Last edited:

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
har idag fått en ny variator då ena rullen i variator korset hade gått sönder, och det inte fanns att köpa några som helst reservdelar till variatorn så fick jag en ny på garantin :)