Cutlass 340 -81 - Äger jag en raritet?

johblo

Medlem
8 jan 2006
8
0
1
Är det bara jag i hela världen som äger en fungerande Polaris Cutlass 340 -81?!
Jag kom helt nyligen över den i defekt skick och blev fårvånad över vilket drag det var i den när jag väl fick igång den. Skulle gärna vilja komma över manual, språngskisser, artiklar, delar eller annat intressant material.
Jag har inte haft någon framgång med att hitta info och delar till detta gamla racing spjut. är det någon som kan hjälpa mig?

/Johan
 
F

Fredrikkoraudi

johblo skrev:
Är det bara jag i hela världen som äger en fungerande Polaris Cutlass 340 -81?!
Jag kom helt nyligen över den i defekt skick och blev fårvånad över vilket drag det var i den när jag väl fick igång den. Skulle gärna vilja komma över manual, språngskisser, artiklar, delar eller annat intressant material.
Jag har inte haft någon framgång med att hitta info och delar till detta gamla racing spjut. är det någon som kan hjälpa mig?

/Johan
Det finns en här uppe i Malmberget som har en Cutlass 340 -81 :)

Helt perfekt skick, 1cylinder puttrar på förfullt, inte en repa på huven eller dyna, gått ca 1100 mil :D
 

bjennen

Ny medlem
7 jan 2008
2
0
1
Sv: Äger jag en raritet?

Jag har en cutlass 340 -81 som gått ca 500 mil och är i fint skick.
Det är var en gammal dröm som slog in från det att jag var 14 år när jag köpte den för 2 år sedan och jag är helnöjd med den.
/l
 

bad_nalle

Medlem
16 jan 2008
39
0
6
kalix
jag har en cutlass 340 -82 men den går tyvärr inte tog den av brorsan när ha ninte hade pengar å ge mig för han var skyldig mig pengar men den är tyvärr helt i molikyler å finns ingen huv till den.. å finns tyvärr inga nya delar till 34o motorn
 

larsjos

Ny medlem
12 dec 2008
2
0
1
piteå
jag äger en polaris cutlass 440, jag blev riktigt förvånad hur bra den gick när jag provade den första gången=)