Cutlass- ( xxxx ) Bränsle problem, eller... ?

HolyJezus

Aktiv medlem
13 jan 2007
52
0
1
Tjena.
Jag har lite problem med min Polaris Cutlass.
Jag var ute och körde igår, och i morse då gick den fint, sen tankade jag med så många %oljeblandning det skulle vara. Och så kom jag typ 50 meter sen började den bara brööla så fort jag höll fullgas. :eek:
Och jag fick inte till det. Så vad kan vara fel?
Den får ju för lite bensin nu på fullgas, Kan det vara slangen mellan bränslepumpen och vevhuset som sotatigen? Eller vad kan vara fel?
den orkar liksom inte ta sig framåt.

Tacksam för svar.
Hadet bra
/NIklas
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
De första ja tänker på när du säger att den går dåligt sedan du tankade är bensinen. Gissar att du tankade ur dunk, eller?
Kan du möjligtvis ha fått kondensvatten eller eller skräp i dunken? Rost/färgflagor från jeepdunk?
Har dunken stått ett tag kan de som sagt ha bildats kondensvatten, och med en liten vattendroppe i förgasaren kan skotern gå lite dåligt...


Hoppas de löser sig för dig, aldrig kul när skoter jä-las...

MVH // Tobbe
 

HolyJezus

Aktiv medlem
13 jan 2007
52
0
1
Vad fan är fel?

Jag har hållt på med cutlassen nu idag. Och problemet är att den surar igen, eller får för lite soppa :confused: Det är det som är så konstigt. Jag har höjt och sänkt nålarna men den dör på höga varv. Jag gjorde även rent bensinpumpen, och så justerade jag på förgasarna som det ska vara.
Men jag kommer inte alls långt när man försöker att köra den, det är som att man dränker den och den blir skitsvag, Och så när man försöker starta den igen då vill den inte riktigt, utan den blööööar och dör.
Och när man väl får igång den någorlunda på tomgången så dör den på det viset ändå så fort man försöker gasa..
Vad är problemet? och vad ska jag göra??:eek: