Dämpare fram knäckt(=

parkan16

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
38
Luleå sverige
Hej nu har man då lyckats knäcka ena framdämparen så jag undrar om jag inte kanske ska byta båda dämparna fram nu när man ändå är igång=) så har ni ni bra sida på billiga men bra dämpare som ni vet om? Skotern är en zr blair morgan speciall edition .. Och föresten ni med vanliga zr vet ni om det är nå skillnad på mina framdämpare och era?? vore fint att veta =) Mvh/erik
 

Bröyt

Medlem
2 jan 2006
16
0
1
äbyn
Ja lyckades knäcka främre boggiedämparn i min, men har beställt en ny engans, orginal kostade 2400 å engans 3000, dock va de till en enduro 500 -99 men ta å kolla på www.duells.se, där finns de dämpare till de flesta skotrar
 
®

®ogga

eller så få stången bytt kostar ca 1200 (för stången)
det bör ju sitta minst lika bra dämpare som snopro modellerna så ingen större vits med att byta i min mening
 

parkan16

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
38
Luleå sverige
Humm ok lät ju intressant det. Men altså vars byter man bara stången vem kan göra sånt??? Såg nån tråd här på forumet om en kille som renoverade dämpare i Boden tror ni att han även byter stångar och så med?? Mvh/Erik
 

parkan16

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
38
Luleå sverige
HUmm ingen som vet altså kan dom byta ut stången på den på märkes verkstaden?? i detta fallet arctic cat. Och vad tror ni det komnmer kosta totalt nån anning?? Mvh/Erik
 

Hrd

Aktiv medlem
28 dec 2005
90
0
6
Gävle
Hur lyckas ni knäcka dämparna egentligen? Är ni ute och hoppar med skotrarna eller har ni bara skjutsat nån olämplig?
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
jag lämnade in en krokig fram boggie dämpare och andra boggie dämparn som bara var slut helt enkelt kostade 600 spänn 2 nyrepade dämpare och en ny kolvstång
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
parkan16 skrev:
Jaså ok fan vad billigt vars gjorde du det nära luleå?=)

nä på p.a hydral service i gällivare om du vet vart det är .. jo de blev völdigt billigt men han köper kolvstång på meter vara så det kan vara därför
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Parkan16, ser att du bor i Luleå. Rickard på Granec ordnar upp det där åt dig, kanske inte billigast men det blir garanterat bra och riktigt. Du har ju bra Clickerdämpare i din ZR så kanske lite overkill att byta dem?..
 

parkan16

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
38
Luleå sverige
JO jag har tänkt presis samma sak=) humm ok men låter ju kanon det ska jag fara på måndag och höra vad dom tar på ett ungefär man vill ju ändå inte betala hur mycke som helst=) men föresten marindemonteringen har hört att han är också duktigt men väldigt upptagen nåja ska fara till båda och höra vad dom säger=) Tack för era svar..
 

parkan16

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
38
Luleå sverige
JO jag har tänkt presis samma sak men du såg på en zr 800 i dag den hade inte klicker dämpare fram har din det pole position??
ok men det låter ju bra det ska jag fara på måndag och höra vad dom tar på ett ungefär man vill ju ändå inte betala hur mycke som helst=) men föresten marindemonteringen har hört att han är också duktigt men väldigt upptagen. Nåja ska fara till båda och höra vad dom säger´och även kanske ringa boden killen såg hans nummer i en annan tråd=) Tack för era svar..
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Nix, min 500:a har inte clickers. Hade inte 800:an det? Har då sett 600: or och 800: or med clickers, men tjaa.. jag vet ärligt talat inte vilka årsmodeller som hade vad.