dämpare till g-type

leksaksson

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Östersund Sverige
jag har en enduro 500 från 98 och jag tänkte höra ifall nån vet ifall dämparna från andra modeller med G-type chassi passar på min 500:a t ex rave, 440 racer, enduro sp

tack på förhand
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
För att vara helt säker kan du ju höra med din återförsäljare men dom ska ju passa tycker då jag, kanske är lite längre fjädringsväg på nån?
 
T

Tim

någon som vet av begagnade dämpare? eller var man kan köpa nya till ett bra pris!
mina dämpare är helt kass
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
var hittar man skoterskrotarna?
jag tvivlar på att mina dämpare går att renovera! plus att jag skulle vilja ha bättre grejjern än orginal.
 
N

Nilsson

Förmodar att det sitter WP dämpare i din skoter å det är bra dämpare! Tycker att du ska lämna in dom på renovering, kostar cirka 500st men då blir dom som nya!
 
J

Jolle

Mjo, WP är ju ruskigt bra dämpare, + att dom är renoveringsbara! så satsa mer på det.
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
förra ägaren sa att han hade haft wp dämpare i den förut med sålt dom och satt tillbaka orginal! så jag gissar på att det är vanliga olje dämpare =(
 
J

Jolle

På min G-type 670 '97a sitter det iaf WP i framvagnen och Öhlins o en RydeFX i boggien, så jag annar att det är orginal
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Jag köpte en NY Enduro 500-98 en gång i tiden, på den satt det WP-dämpare i boggien.
Mycket bra dämpare för övrigt.....
/Micke
 
T

tim

har kollat på mina dämpare idag och det sitter bara en wp dämpare i boogin den som ligger samt att resten verkar vara några ultra kassa dämpare som inte är renoveringsbara =(
blir att köpa en ny dämpare till boogien iaf.. någon som kan hjälpa mig att hitta ett par renoveringabara dämpare till framvagnen så skulle jag vara hjärtligt tacksam! typ orginal wp eller öhlins dämpare!