Då vart nya skotern beställd.....

hedghog

Aktiv medlem
30 dec 2009
50
0
1
Estland
Var tvungen att dela med mig....

Jag har egentligen bara kört skoter sedan förra året. Har kört mycket quad innan och ville prova på skoter. Slutade med att jag köpte en ny F570 förra året och jag var väl iof nöjd med maskinen trots liten effekt. Väger inte så mycket och väldigt lättkörd. Jag tyckte att den gick förvånansvärt bra i lössnö men då har jag ju egentligen inte så mycket att jämföra med. Tjejen tyckte också att det var kul med skoter så hon fick ärva F570 efter ett par veckor och jag köpte en beggad Z1 ej turbo. Vilken skillnad, den var så klumpig och tung i jämförelse mot den andra så den sålde jag av nu. Nu till det roliga jag ville dela.......:eyebrows:

Beställde mig för 30 minuter sedan en 2011 CF8 SP LTD!!!! kommer till ÅF under nästa vecka! Inte blev det sämre av att jag bor i Estland och här har man "finska" priser så jag fick ge typ 107k för den!

Nu väntar jag bara på sön som alla andra här..... Det blev tyvärr inte lättare efter detta.
 

hedghog

Aktiv medlem
30 dec 2009
50
0
1
Estland
Ja det är ju verkligen helt sjukt med priset...

Kanske idé att ta en intressekoll på om det är fler som vill beställa? Jag skulle vara glad med typ 10k påslag till mig själv och den som ändå tänkt att beställa från Svensk ÅF kommer likväl att tjäna en bra slant. Jag menar iom att det är EU så ska det väl vara "öppen" handel samt att alla papper som kommer, COC intyg och dylikt är samma för registrering? Likväl kan inte Svensk ÅK neka garanti vad jag förstår?
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Ja det är ju verkligen helt sjukt med priset...

Kanske idé att ta en intressekoll på om det är fler som vill beställa? Jag skulle vara glad med typ 10k påslag till mig själv och den som ändå tänkt att beställa från Svensk ÅF kommer likväl att tjäna en bra slant. Jag menar iom att det är EU så ska det väl vara "öppen" handel samt att alla papper som kommer, COC intyg och dylikt är samma för registrering? Likväl kan inte Svensk ÅK neka garanti vad jag förstår?
Svenska generalagenten står endast för garantin på maskiner som dom importerat,Blir det problem med maskinen så får du tyvärr vända dig till den du köpt maskinen av i estland vad gäller garantianspråk..
sen så typar generalagenten sina maskiner genom chassienumrena som jag förstått det alltså typ från chassienr:13 till och med 100 så är alla maskiner likadana men det finns säkert folk som har bättre koll på det än mig..
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Grattis till en bra skoter,men...
Skulle jag vara du så skulle jag kolla upp med garantin ASAP.
Jag tror att svensk ÅF kan fet neka dig garanti rep,men jag kan ha fel,vilket jag hoppas jag har...
Men å andra sidan så lär det inte bli så mycket garanti rep heller...
Vilken matta tog du????
 

hedghog

Aktiv medlem
30 dec 2009
50
0
1
Estland
Tja vi har ju inte speciellt mkt snö här inte.... Typ samma breddgrader som Sthlm.. :-( Dock var ju förra vintern som bekant bra ur den bemärkelsen. Annars blir det till att åka över till Finland eller goa Sverige längre norröver.

Gällande garantier så bor ju jag i Estland så för mig spelar det väl ingen större roll om jag kan hävda garanti i Sverige eller inte, det var mest ur synvinkeln att kränga "Estniska" maskiner i Sverige som jag tog upp det...

Velade länge men kom iaf till skott på 38an. Blir väl typ 50 / 50 led / friåka för mig så jag hoppas att det kommer att funka....

Jaja, sjukt sugen på snö nu iaf.
 

hedghog

Aktiv medlem
30 dec 2009
50
0
1
Estland
Satan... sitter och ber till snö-gudarna för fullt nu sista 3 veckorna och abstinensen att få starta upp den är enorm. Igår kom första riktiga här.. ca 20cm. Nu ikväll började det igen och det har väl kommit ca 10cm till under kvällen och det bara vräker på... Hoppas hoppas att det pudrar på lite nu i veckan så kanske det kan bli en premiär nu i helgen. Har i vart fall tagit till förebyggande åtgärder idag med att börja blanda soppan till inkörningstanken... :)