Dålig eller ingen gnista alls Ski-Doo Mach Z 800 98

g0ran

Medlem
11 feb 2009
16
0
1
Sundsvall
Hej
Jag har en mach Z 98 som inte vill starta nu :( startar bra när den står i garage men nu så går den ej att få igång när den stått en vecka ute.
Den startade på andra försöket å gick ett tag på tomgång, sen är det som att man vrider av nyckeln.
Sen fick ja den att tända till men dör lika snabbt, nu är det mest ingen gnista alls ibland kan man se en liten gnista.
Har bytt stift och mät statorn som såg bra ut både ohm å volt.
Vad tror ni Cdi boxen, nåt skit med dess systemet eller är statorn felande ändå ?

Mvh Johan
 

g0ran

Medlem
11 feb 2009
16
0
1
Sundsvall
Jag har problem med skotern än,förra helgen gick den å starta lätt och vi körde ca 5mil men stannade ibland men fick igång den.men 10m från tomten dog den igen som sist. Nu är det så när man testar och starta den så tänder den till efter andra draget sen händer inge alls igen. Väntar man ett bra tag så kan den tända till igen men samma sak igen. Har mät och mät statorn och dom är 31 ohm mellan röd och rödsvart kall som varm och 21 volt. Alla kontakter har jag testat å dragit isär men ingen framgång alls :( nån som har nå tips ?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.642
802
113
Kramfors
Om du kollat alla kontakter och kablar samt kopplat förbi alla dödare så skulle jag gissa på statorn för de är luriga och kan visa helt rätt värden men fela ändå.
 

g0ran

Medlem
11 feb 2009
16
0
1
Sundsvall
Jo börja tro de är statorn när ohm värdet är 31 ohm å de ska vara 11.6- 21.6 ohm. Med tanke på att den tänder till ibland å ibland går den rentav köra.