Dödare på f7a

slut på bensin

Välkänd medlem
26 jan 2009
202
0
16
Dala Floda
Höjhöj! Hade tänkt få ordning på elen. Har en f7a -03 som det tydligen sitter crossfirestyre på, och förmodligen alla reglage också. Bytt av tidigare ägare.

Det är lite tattigt ihopkopplat så dödaren funkar inte och det vore ju trevligt att ha en fungerande vid vissa situationer, så hur ska crossfires dödare kopplas på firecat?

Någon elguru som gjort liknande ingrepp? Försökt läst lite och vad jag har förstått är det en sluten krets på elen när skotern är avslagen och för att starta måste kretsen brytas? Lika på crossfire?

Från styret har jag en svart/vit, en brun och en rosa eller lila kabel, och från elhärvan tror jag mig ha en grön och en gul. Det är iallafall dessa kablar förra ägaren har försökt koppla.

Relativt skitglad för alla typer av svar! Om inte annat får jag önska er god fortsättning!:ciao:
 

slut på bensin

Välkänd medlem
26 jan 2009
202
0
16
Dala Floda
Fått tag på ett elschema till en f7-05. Sammalika eller? Där är det en svart/blå och en lilaaktig kabel som går till dödaren. Är det lika på min, och vart går isf den gula och gröna som någon kopplat på förut?