D.E.S.S

Dragon

Välkänd medlem
1 dec 2005
132
0
6
Norge
Snakkade med ÅF i dag, och han sa han skulle ha 1500kr for en extra dess.
Koster dom virkelig så myket?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Fick också bara en Dess.

1000:- skulle han ha för en reserv. :(

4

426H

Man får bara med en dess-nyckel när man köper skotern. Glömde min hemma nu när jag åkte till fjällen över jul/nyår. :mad:
Kostade drygt 700 att köpa en ny. Stort tack till Ulf på Preem i klövsjö som hjälpte mig att programmera en ny dagen innan julafton.
:beer:

Dragon

Välkänd medlem
1 dec 2005
132
0
6
Norge
Kan man kjöpa extra dess til hvilken som helst ÅF av skidoo eller Lynx? Och sedan få den omprogramerad..?
Hvordan kan noen ÅF ta 1500kr for ekstra dess, medan andra tar 700..?!?!:stupid:

4

426H

Kan man kjöpa extra dess til hvilken som helst ÅF av skidoo eller Lynx? Och sedan få den omprogramerad..?
Ja, alla återförsäljare av lynx/doo har utrustning från brp för att programmera dess-pluggar. Men du måste släpa med skotern dit, för dom kopplar in datorn på skotern när dom programmerar en ny dess-plugg.

Dragon skrev:
Hvordan kan noen ÅF ta 1500kr for ekstra dess, medan andra tar 700..?!?!:stupid:
Norrmän kanske får betala dubbelt pris? :D;)

R

Robin

Ja, alla återförsäljare av lynx/doo har utrustning från brp för att programmera dess-pluggar. Men du måste släpa med skotern dit, för dom kopplar in datorn på skotern när dom programmerar en ny dess-plugg.

Norrmän kanske får betala dubbelt pris? :D;)

Lånar tråden.

Har lite funderingar på att köpa en rotax motor till mitt bygge, dock är den utan dess nyckel, går det på något vis att koppla förbi dess eller är det att köpa ny nyckel som gäller?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Vad tror du själv Robin :)

Allt går förstås, men Ski-doo har tänkt sig att man måste ha en D.E.S.S plugg och då misstänker jag att dom gör allt för att se till att vi gör så också.

Byta till 440 tändning och programmera om den .. Kanske går ?