Demontera 643:a i en Mach 1:a

Jazze

Välkänd medlem
20 jan 2013
125
0
16
Kan det jävlas så kommer det att göra det!
Någon som har ett tips på hur jag ska få bort oljeslangarna?
Sitter som berget nu.
Allt annat har jag fått loss utan bekymmer
Kanske är enklast å skära bort å sätta dit nya när motorn ska i igen
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Gör så sätt inte tillbaka gamla slangar. Sen kanske en torr slang går sönder med följd blir det motorhaveri.
 

Jazze

Välkänd medlem
20 jan 2013
125
0
16
mm kom på det att det är lite dumsnålt att renovera motorn å inte byta slangar...
 

Jazze

Välkänd medlem
20 jan 2013
125
0
16
Nya problem...
Får inte isär motorhalvorna.
Dom delar sig en 3-4 cm sen är det stopp.
Tips någon?
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
vad ska du göra i motorn? byta kolvar eller lager å hela skiten? kolla hur slid skivan ser ut på min var den helt slut =( tryck in fingret i insugs hålet å känn om det glappar ska vara rätt tigtht.

ta en plast hammare å knacka lite lätt runt cyllarna eller vevhuset .
 

Jazze

Välkänd medlem
20 jan 2013
125
0
16
Ska byta slidmatar axeln för bronsdrevet är slut å så byter jag oljepumpen
 

NO_EXIT

Välkänd medlem
2 jul 2010
324
1
18
Östersund
har du demont. alla delar då sidorna?
alla skruvar helt borta?
Byggde en 643 en gång i tiden till en cobra enduro, slipade om slidmatningsskivan å portade lite grann.
satte ihop allt och testade maskinen me orginal variatorer och 25mm fullblock, rullen på en gång och drog runt, in på datan sålde skotern.:ciao:
 

Jazze

Välkänd medlem
20 jan 2013
125
0
16
Det enda som jag inte har tagit bort är variatorn men den borde ju inte påverka att jag inte får isär motorn
 

MX-jodå

Välkänd medlem
27 jan 2007
157
0
6
Luleå
Borde inte variatorn vara det första som skruvades bort från motorn ?
Och hur kom du fram till att bronsdrevet och oljepumpen är utnötta ?
OnT: det borde inte finnas någonting som stoppar efter 3-4 cm
 

Jazze

Välkänd medlem
20 jan 2013
125
0
16
Har ingen avdragare till variatorn så den fick sitta kvar.
Slidmatningen slutade fungera å då gissade jag på att det va drevet (efter tips här på forumet) vilket det också va.
Ps jag vet inte vad som gjorde den så jäkla dryg att dela men helt plötsligt gled de isär hur fint som helst.