Om man ofta är på olika höjd å kör är det faktiskt inte så dumt, inte heller vid olika temperatur och luftfuktighet.
Prestandamässigt upplever jag att du har en betydligt rappare maskin än före montaget, inga tveksamheter vid häftiga gaspådrag, ett jäkla bra vrid får jag framförallt i mellanregistret.
Jag har Dial A Jet monterat sedan tre vintrar bakåt och inte haft några problem med dessa. Nu kör jag en warrior alltså fyrtakt men de torde ha liten betydelse i sammanhanget då det handlar om att förse motorn med så optimal bränsleblandning som möjligt vid olika tillfällen.
De handlar ju om att dra nytta av de kusar man har i sin maskin eller hur?
Kittet som jag har består i bl a själva Dial A jet munstyckena med tillhörande slangar och fästanordningar oxå av större huvudmunstycke (160 tror jag) andra Holtzmanfjädrar i gasarna samt separata filter (UNI) i stället för orginal, ett evac-filter följer oxå med som monteras vid sidan av.
De 5 olika lägena som lätt justeras med mejsel har än så länge räkt till för de olika förhållanden som jag befunnit mig på,
effektmässigt handlar det som jag tidigare sa om att dra nytta av de man har under huven, om du kör med separata filter kan du höja effekten upp till 16% i mellanregistret och 5-8% i det övre registret, har du Dial A jet monterat så behåller du ju dessa kusar uppe på fjället förutsatt att du har en liten skruvmejsel i innerfickan, allternativet är att bestycka om gasarna vid varje tillfälle,struntar du i att bestycka om så har du kanske ca 15% mindre effekt däruppe.