Dragkrok Switchback -07?

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Har hittat ett "svenskt drag" som Ytterrocke produktion säljer, min åf säljer detta. Har varit o tittat på detta så det blir nog denna variant isåfall, såg väldigt snyggt och prydligt ut, lägger upp en bild när det är monterat.:hello:
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Mitt drag ser ut som detta, Polaris orginal. Sen köper man J-hoken löst, ingår ej i draget som bara sitter med orginal lyftbåges skruvar. på Switchback så sitter ju redan förstärkningar i tunneln, det gör det ej på RMK. J.hoken hade jag redan så då blev det billigast att köpa denna dragbåge.

Inte min skoter på bilden, har lånat denna bild.





Kolla även här: http://www.purepolaris.com/larger.aspx?ItemID=2876037&Picture=Large
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Mitt drag ser ut som detta, Polaris orginal. Sen köper man J-hoken löst, ingår ej i draget som bara sitter med orginal lyftbåges skruvar. på Switchback så sitter ju redan förstärkningar i tunneln, det gör det ej på RMK. J.hoken hade jag redan så då blev det billigast att köpa denna dragbåge.

Inte min skoter på bilden, har lånat denna bild.





Kolla även här: http://www.purepolaris.com/larger.aspx?ItemID=2876037&Picture=Large

Funkar detta detta drag bra?, fått hör att den svenska ska vara starkare
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Jag har den Amerikanska modellen på min RMK 900 och den Svenska modellen på min andra RMK och kan säga med säkerhet att den Svenska är 100ggr bättre.

Jag säger som föregående skribent köp den Svenska för det är kvalitet.

Varför är den svenska 100 ggr bättre? behöver en motivering.
Frågar därför jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa den svenska
eller den amerikanska.
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Varför är den svenska 100 ggr bättre? behöver en motivering.
Frågar därför jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa den svenska
eller den amerikanska.
Den Svenska från Ytterocke är så gedigen och tack vare sina förstärkningsplåtar till bandtunneln gör att det skall mycket till för att chassiet skall ta stryk tex vid en ev fasthakning av pulkan/kälken.

Den andra Svenska varianten kan jag inte uttala mig om för den har jag inte sett i verkligheten.