drev å drivhjuls fråga?

olve

Välkänd medlem
28 jan 2008
120
0
6
gävle
tja, har bytt till 44 matta å nonslip driv hjul på skoter,
det jag undrar är om jag måste byta drev? jag har 22 och 43 på nu, å nonslip drivhjulen är 1 kugg mindre än dom som satt där tidigare...

//olve
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
prova som det är nu....tycker du att du vill ha den lite snabbare(men kan göra avkall på lite toppfart) kan du ju dreva om, men jag tycker du ska prova först ett tag som du har nu.
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
prova som det är nu....tycker du att du vill ha den lite snabbare(men kan göra avkall på lite toppfart) kan du ju dreva om, men jag tycker du ska prova först ett tag som du har nu.
Rappare/mer acc, men lägre toppfart måste du väl ändå mena? Snabbare blir den ju inte om du drevar ner.
Om de inte är nu då så att den stackars skotern inte ens orkar driva sig framåt med nuvarande drev, hehe :rolleyes:
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Definitionen på snabb handlar knappas om acceleration....
Snabb = något som rör eller kan röra sig i hög hastighet.

Sen om du tycker att det ska definieras annorlunda så får du ta kontakt med svenska akademin.
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Definitionen på snabb handlar knappas om ....
Snabb = något som rör eller kan röra sig i hög hastighet.

Sen om du tycker att det ska definieras annorlunda så får du ta kontakt med svenska akademin.
kolla vad rapp betyder..........jag tycker snabb passar in bättre en rapp, om man inte är lite masochistiskt lagt. Men nu släpper vi detta, killen vill inte ha en snabb skoter utan en skoter som kommer upp i hastighet snnabbt...hmm man kan nog använda ordet snabb i den mening och få det att betyda acceleration ;)