Dreva ner X-RS 600 -07

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
om du sänker lilla drevet en kugg och höjer stora en kugg = 2kugg..kanske kan funka?..

polaris vet ja att de går å dreva ner 2kugg på lilla utan att byta kedja...men är lite osäker på dessa..
 

rob

Välkänd medlem
1 jan 2000
203
0
16
sundsvall
Min är nerdrevad två kugg och då kortade dom av kedjan, vet ej om det är ett måste men är nog säkrast skulle jag tro.
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Men behöver du verkligen dreva ner. de flesta drevar ner 2 kugg och får då din original drevning. rev 440 is hade 21 45 . Om du har ett maxvarv på runt 8100 så går den inte mycket fortare än 120kmh med 21 45. Min gamla pro 800 som varvade 8500 gick att pressa upp till 140kmh med lite övervarv. Jag skulle tippa att 22-44 är lämpligt på din. Och ett kugg upp på stora drevet gör ungefär som en halv kugg ner på lilla.
 

henrik.strandlund

Välkänd medlem
25 nov 2005
260
1
16
Sundsvall
www.easyridersoxsta.se
Har kollat med två återförsäljare och båda säger att det går bra att dreva ner 2kugg på lilla drevet utan att byta kedja. Så nu har jag gjort det och det blev stor skillnad. Svarar mycket bättre på gasen och den känns betydligt piggare. Klämde lite på en sjö idag och låg på 120-130 km/h och hade en hel del kvar att ge. Att man tappar lite toppfart struntar jag i när jag istället kommer upp till 100 bra mycket snabbare. Jag är mycket nöjd med ner drevningen. :thumb:
 

tobiasutter

Medlem
2 feb 2008
32
0
1
Jasså du behövde inte korta kedjan. Låter mycket intressant, tror jag måste dreva ner min också!
 

skona

Aktiv medlem
20 okt 2010
50
0
1
Umeå
Har kollat med två återförsäljare och båda säger att det går bra att dreva ner 2kugg på lilla drevet utan att byta kedja. Så nu har jag gjort det och det blev stor skillnad. Svarar mycket bättre på gasen och den känns betydligt piggare. Klämde lite på en sjö idag och låg på 120-130 km/h och hade en hel del kvar att ge. Att man tappar lite toppfart struntar jag i när jag istället kommer upp till 100 bra mycket snabbare. Jag är mycket nöjd med ner drevningen. :thumb:
Vars fick du tag på drevet? behövde du spänna kedjan någonting? Skulle uppskatta om du berättade hur du gjorde så man slipper göra fel då man ska göra det själv:)