Drevning på SRX 700

Bengan89

Välkänd medlem
14 jul 2006
274
2
16
Hej undrar vad det är dör drev på orginla på SRX 700 och om ja skulle vilja få bättre acc i start hur mkt ska ja dreva ner ?

MVH//Martin
 
R

Robin

japp 21/38 ska de vill om du drevar ner 2 kugg... ju mindre drev du har på sekundäraxeln ju rappare blir den men lägre toppfart.

Har du mindre drev på drixaxeln kommer skoter bli slöare men kanske något snabbare.
 

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Jag hade en srx förrut och drevade ner två kugg på lilla drevet till 21. Blev stor skillnad. t.o.m högre toppfart pga dom är lite för högt utväxlade från början. Ska man dreva ner den mer måste man korta av kedjan eller byta till större drev längst ner.
 

Bengan89

Välkänd medlem
14 jul 2006
274
2
16
oki så då behöver ja inte korta av kjedian nå:D sköt att sölippa göra det :D
 
R

Robin

Jag hade en srx förrut och drevade ner två kugg på lilla drevet till 21. Blev stor skillnad. t.o.m högre toppfart pga dom är lite för högt utväxlade från början. Ska man dreva ner den mer måste man korta av kedjan eller byta till större drev längst ner.
lycka till att byta till större drev på drivaxlen :p kan bli ganska trångt
 
R

Robin

okej varför då får ja fråga?:S
har du kollat in i kedjehuset någongång? är ca 1cm till kedjan tar i botten på kedjehuet (vet inte hur det ser ut på just srx men är ganska säker på att det är trångt).
 

Bengan89

Välkänd medlem
14 jul 2006
274
2
16
ja köpte min på yamahas största återförsäljare i sverige. Bohlins AB.
det går inte att bara beställa ett drev som passar nyare yamaha, det är spec
drev till SRX
 
24 dec 2006
24
0
1
Dalsbruk, Finland
Aaa! men liksom du fick från Bohlins AB rätt drev då?
Ett drev speciellt tillverkat för snöskotern SRX? Om jag förstod rätt?
Borde väl hitta någon liknande återförsäljare i Finland då :)