driftsäkerhet crossfire 6 & 8

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
proclimben 2012 var inte färdigutvecklat och proppfylld med barnsjukdommar , med en dålig automat sträckare en axel som flexar och inte satt på rätt ställe kan den inte representera hur ett kjedjehus håller ... jag har 2 problemfria säsonger med DD men är ändå 110 % säker att den håller sämre än en kjedja som jag kört över 20 år med utan ett problem , och det utan årliga oljebyten och inspektions av lager ! sen gillar jag hur lätt och billigt det är att dreva om .. cross modellerna har alltid dom bästa delarna och produktionskostnaden är av mindre betydelse så man kan undra varför det alltid suttit kjeda där ? tittar man var sekundären skulle hamna på en DD försedd proclimb så ser man den främsta andledningen till att den övergavs = mitt i fotholken skulle den suttit ....
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
proclimben 2012 var inte färdigutvecklat och proppfylld med barnsjukdommar , med en dålig automat sträckare en axel som flexar och inte satt på rätt ställe kan den inte representera hur ett kjedjehus håller ... jag har 2 problemfria säsonger med DD men är ändå 110 % säker att den håller sämre än en kjedja som jag kört över 20 år med utan ett problem , och det utan årliga oljebyten och inspektions av lager ! sen gillar jag hur lätt och billigt det är att dreva om .. cross modellerna har alltid dom bästa delarna och produktionskostnaden är av mindre betydelse så man kan undra varför det alltid suttit kjeda där ? tittar man var sekundären skulle hamna på en DD försedd proclimb så ser man den främsta andledningen till att den övergavs = mitt i fotholken skulle den suttit ....

Har alltid haft varma känslor till Arctic, och var såååå nära att beställa en -12 M8.
Tackar gudarna för att jag för en gångs skull sejfade och tog Rmk istället, bara för att den redan hade funnits ett år och visat framfötterna-för en gångs skull valde man rätt.
Tror M8 blir fin till i år dock.

Hmm...känner att jag gled av ämnet här, sorry för svammel i tråden! :)
 

arcticmod

Välkänd medlem
2 feb 2012
128
0
6
vilhelmina
proclimben 2012 var inte färdigutvecklat och proppfylld med barnsjukdommar , med en dålig automat sträckare en axel som flexar och inte satt på rätt ställe kan den inte representera hur ett kjedjehus håller ... jag har 2 problemfria säsonger med DD men är ändå 110 % säker att den håller sämre än en kjedja som jag kört över 20 år med utan ett problem , och det utan årliga oljebyten och inspektions av lager ! sen gillar jag hur lätt och billigt det är att dreva om .. cross modellerna har alltid dom bästa delarna och produktionskostnaden är av mindre betydelse så man kan undra varför det alltid suttit kjeda där ? tittar man var sekundären skulle hamna på en DD försedd proclimb så ser man den främsta andledningen till att den övergavs = mitt i fotholken skulle den suttit ....
jag föredrar också kedja mycket lättare att laga i fällt:), men ville tala om hur bra DD håller bara alla lager är frächa.
låter kanske mycket med 3 kedjor på 500mil.
men för jag är de inte så ovanligt. knäckte ungefär lika många på f7-03 ja hade.
däremot på snopros jag haft har jag inte knäckt en kedja. problemet är att de sitter alldelles för veka kedjor på orginal maskiner. minst 15 länkars ska de va eller hellst 17.