Hej, enligt yamaha-center i luleå så har jag en unik skoter. Var ut igår en sväng, kom knappt från gårdsplan innan det small till under huven. Jaha, en rem att byta då. Öppnar huven och till min förvåning ligger remmen hel och fin i motorrummet. Ser då att primären inte alls är i linje med sekundären.
Bogseras in i garaget, och när jag kollar närmare så ser jag att axeln är helt av. Precis brevid lagret som är vid variatorn. Och kan också säga att axeln MÅSTE vara gjord av guld. En ny kostar 4953:-
Men nu till min fråga, hur avancerat är det att plocka isär hela fadderullan ?
Och är det någon som haft liknande fel? Är lite osäker med det här med växellådan. Nån som har tips och trick för att få lös/byta axeln ?
Tacksam för svar
Bogseras in i garaget, och när jag kollar närmare så ser jag att axeln är helt av. Precis brevid lagret som är vid variatorn. Och kan också säga att axeln MÅSTE vara gjord av guld. En ny kostar 4953:-
Men nu till min fråga, hur avancerat är det att plocka isär hela fadderullan ?
Och är det någon som haft liknande fel? Är lite osäker med det här med växellådan. Nån som har tips och trick för att få lös/byta axeln ?
Tacksam för svar