Drivhjul/boggi problem

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
bytte till nonslip och 44 matta på min pro x, vart rätt tight mellan drivhjul och boggieskenorna, men såg ut att funka då jag hade den upplyft och även då den stod på golvet, då jag skulle ut och testa köra den så märkte jag att då man skulle ner för en liten kulle så tog boggie skenorna i drivhjulen.

vad ska jag göra för att få bort problemet? går det att flytta bak boggien på nått sätt eller hur gör man ? funkar bra på platt /uppför men nerför stuper den som sagt.
 

PzN_

Välkänd medlem
27 jun 2010
128
0
6
piteå
slipa ner plast klackarna längst fram på skenorna. och du kan även fila ner lite på drivhjulen kuggarna alltså. hade samma problem på min, då slipa ja ner och då var det inga problem
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
jag har kapat ner den där svarta grejjen på boggiskenorna redan, skulle vilja veta hur andra gjort med samma chassie, man vill ju inte börja kapa lite här och där innan man vet att det kommer funka på ett bra sätt :p
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
ingen som vet ? eller har en skoter med samma chassie som kanske vet hur det är gjort på den ? om man börjar kapa i skenorna kommer inte mattan stupa? snön har ju kommit fram här nu så man vill ju fixa de så fort som möjligt så man kan fixa med andra saker med!:)
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
jag har i princip fixat det, tror jag måste kapa skenorna liiiiiiite till. annars kommer det stupa då jag ska köra tex uppför en plogvall över vägen
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
har kapat skenorna ca 2 cm just nu sen har jag rundat av skenskon. 8-10 cm är inte de lite väl mycket ?:eek:
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
får ta och fundera på det där då , men skulle jag kapa nå mkt mer så ryker skruven som håller i slidsen, sen där balatan sitter fasst. går iof att flytta balata axeln typ 5 cm bakåt, är hål gjorda för den där med, men då åker jag väll på nå annat problem :p tack för infon iaf :)
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
många svarvar ju drivhjulen också, kanske är så lite som behövs? får du ju perfekt balans förutsatt att du inte gör fel då ;)
 

weseco

Aktiv medlem
15 apr 2009
56
0
1
Hudiksvall
ska ta och präsa ditt drivhjulen nu ja å så får man se hur de ser ut, om man måste ta av lite på skenorna la hur man ska göra :)
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
gör så :) tänk på att du måste lös med kjedjehuset så du slipp jävlas med det :p innan jag kom på det >.< haha , stod still i mitt huvud ett bra tag innan jag kom på de :p men kom gärna inn hit och skriv hur det blev som då du är klar, vad har du för årsmodell ?
 

weseco

Aktiv medlem
15 apr 2009
56
0
1
Hudiksvall
haha de har jag redan tänkt på :p ska skruva ihop han imorgon om jag får mattan idag villsäga. men skriver och lägger in en bild sen hur de blev :) Jag har en -03a :)
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
jora det vart hyffsat, kapade ca 2 cm, men behöver nog kapa lite lite till. kanske 1 cm till
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
för mig tar det inte i då jag kör vanligt, om jag ska tex upp för en plogvall så tar det i. är det så för dig med?