Drivhjul/boggi problem

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
var ute och testade skotern igår efter leden, äntligen börjat fått lite snö här nu. märkte tyvär att de var fan värre än jag trodde att köra den på en knölig led. tidigare hade jag bara kört hemma på väg/över diken / lägdor. där funkade det klockrent. typiskt att man märker sånnt nu, fått 2 dm sen igår och kommer komma nån dm till nu tills på söndag :p om jag ska kapa nått mer i skenorna, så kommer förmodligen hårel för slidsen ryka bort, ska jag göra nytt hål att borra fast dom då eller limma fast dom eller hur gör man ? måste ju iaf se till att dom sitter fasst om jag nu gör så.. hur är din som på knölig led?
 

weseco

Aktiv medlem
15 apr 2009
56
0
1
Hudiksvall
aha okej. haha här har de snöat minst 5dm iaf om inte mer:p vi har kanske 8dm nu vi. ja jag bora nya hål i skenorna ja. de funka fint de. sen så känner man att de durar lite på knölig led men de slits ju till efter ett tag. men ska ta och slipa lite till ja sen så får de va.
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
hur mycket har du tagit av då ? skulle du kunna knäppa kort och bifoga de här så man ser ungefär hur det ser ut på din så kan jag gämföra med min :)
 

P Forsberg

Ny medlem
4 jan 2011
4
0
1
Finland
kapa glidskenorna och plastklossen och borra nya hål i klossen och skenan, tryck ihop boggin där fram och kolla hur mycket du måste kapa bort, hur enkelt som hels :)
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
ja men är ju de att de är så nära skruven som sitter längst fram i slidsen.. slidsen måste ju sitta fast på nått sätt
 

Traktorn

Välkänd medlem
3 mar 2007
258
0
16
Alfta
jag undrar också hur man ska få slidesen att stanna kvar ifall man kapar skenorna så skruvarna till slidesen ryker...
 

Tommyboy

Medlem
31 okt 2010
32
0
1
Östersund
drog bak slidesen jag... sen gjorde jag ett nytt hål i skenan för skruven som håller slidesen. och kapade de de överblivna slidesen som blev där jag drog bak dom.