droppbrackets

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
hej ..
finns det att köpa färdiga "droppbrackets",om det finna vad kostar dom å vart köper man dom...

Fråga :

jag har tillverkat en "prototyp" på bracket i dag,finns det nån här om vill
testa ett par ?
om intresse finns maila mig då :

joakim_forsman@yahoo.se
 
Last edited:

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Jag köpte 4st grova vinkeljärn. 2 av dom gjorde jag till plattjärn, gick ej att köpa färdiga plattjärn i samma bredd som vinkeljärnen. Sen popnitade jag ihop dom till ett T. Å resten förstår ni ju själva. Blev riktigt bra i alla fall.
 

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
Hej ..
Jo så går det ju att göra med =)
fast blev det snyggt å smidigt ?

mina "testare" ser ut nästan som köpes e välldigt smidiga + att det syns nästan inte att det e efter monterat
+ att man förstör inte nått i chassit utan det går att sätta tillbaks allt på orginalhöjd..utan att nått e trasigt

Testade dom på en polaris indy 340 å det blev hur bra som hällst går att höja rätt rejält + att det går att köra med orginal höjd om man vill
som extra grej så e dom betydligt stabilare än polaris orginal fästen så chassit håller lite bättre

Har 2 par över å ett e tingat...så vill nån testa så e det brottom=)
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Jodå, riktigt smidigt å snyggt. Har tyvärr ingen bild på hur det ser ut, på alla bilder jag har är boggien full i snö.
 

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
hej ..
va å monterade mitt första alster i kväll..det blev på 3600 som min kompis köpt..montering ca 30 min å ser fabriks ut..

kompisen va skit nöjd det gick fort + blev snyggt =)

det återstår ju bara å se om dom håller nu,men det tror jag då man sett andra skräck höjningar som verkar hålla
 

räv 643

Aktiv medlem
27 jan 2006
64
0
6
Överklinten
hur ser dom ut?
Passar dom till en rave 643 -93?
behövs det något ingrepp på skotern för att montera?

om du kan fixa bilder så vore det kul :)