dumfråga

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
har lynx och ski-doo nått sammarbete eller för det är ju rätt många modeler som ser likadana ut...:confused:

lite förvirande...
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
De ligger under samma företag dvs BRP (bombardier), sedan åren kring 2000 .
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Lynx har bättre boggie tror jag, eller de säger dom flesta iaf.. men man vet ju aldrig
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Vad jag har hört här på forumet så är MXZ och Enduro med ZX-chassiet likadana förutom att Enduron har längre fjädringsväg. Sen är väl Easyride-boggien populär på Lynx men vet inte om den monteras på Ski-Doo.
 

Gubben

Välkänd medlem
4 dec 2007
154
0
6
BRP köpte väl lynx för att växa på den skandinaviska marknaden. å dom säljer väl inte lynx i usa/canada om jag fattat det rätt ?
 

Gubben

Välkänd medlem
4 dec 2007
154
0
6
Eller som BRP säher själva på sin hemsida.

1988
Bombardier establishes an equal partnership with a Finnish company and acquires snowmobile manufacturing facilities. Nordtrac Oy, sole snowmobile manufacturer in Finland having its management and operations concentrated in Rovaniemi, builds Lynx® snowmobiles designed especially for the European market. (Today the company is fully owned by Bombardier and named Bombardier-Nordtrac Oy.)
 

Gubbe

Välkänd medlem
12 dec 2007
188
0
6
Vad jag har hört här på forumet så är MXZ och Enduro med ZX-chassiet likadana förutom att Enduron har längre fjädringsväg. Sen är väl Easyride-boggien populär på Lynx men vet inte om den monteras på Ski-Doo.
Easyride-boggi? Dom har väl inte suttit i sportlynxarna på 15 år typ?