Dyna M7, boss eller nya original?

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Står i valet mellan vilken dyna man ska sätta på M7:an, ni som testat vilken, gör sig bäst? Personligen tycker jag den nya dynan -10 uppåt gör sig bäst estetiskt men har inte testat någon

Förslag?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Jag fick med en boss då jag köpte m8an. Åkte på den några veckor sedan monterade jag orginal för att slutligen stoppa dit en -10 dyna.

Tittar du på bossdynan så kan du lika väl bygga något av trä eller metall, och använda ett par gamla kalsonger som stoppning. Lika skönt men mycket billigare.

... Köp en -10+ dyna
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
har testat boss, tycker den ser okej ut men den är hård! "nya" dynan är snäppet högre och har bättre komfort samt större förvarings utrymme. har själv beställt den nya eftersom jag tycker den är snyggare/praktisk/komfortabel. skinz har även en dyna som är enligt mitt tycke j*vligt snygg men kostar därefter också. sledsolutions har också en dyna. finns lite att välja mellan med andra ord. tycker du ska gå efter ditt eget tycke och tänk :)
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
hade boss på min 09a, hård som satan.. sålde och köpte "nya" dynan.. verkligen ett lyft