E-tec -11

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Got a call from dealer BRP is going to replace my crank YE HA. 4500mi. crank had .010 runout. So I am happy and ready for next year. Thank you BRP

Någon som har fått denna uppdatering! Kolvar och vevaxel! Väntar! Vore en bra lösning om dom kallar inn -11 nu i vår & sommar.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Alla 800 E-tec -11 ska få kolvarna bytta och veven kollad när man kört 500 mil.
Bara ta kontakt med åf när man kört kring 500 mil.
Detta gäller fram till 2015.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
111
63
Som jag fattat det har återförsäljarna fått en mall från BRP som de, vid kolvbytet, ska sticka ner i vevhuset för att kontrollera veven. Är den dålig byts den i samma veva som kolvar.

Det som händer med veven är att den kan dela sig där den är ihop pressad.

En kompis har fått sin summit uppdaterad med nya kolvar och i den bytte dom också veven då den var kass.
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Hej!!


Pratade med min åf i dag o han påstog att det bara var maskiner i en viss serie som skulle få kolv byte o inte alla 2011or så är det nån som vet vart man kan hitta den servicebullitinen så jag har lite mera att komma med.
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Jo försökte förklara de för han men han gav sig inte

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.855
102
63
Skellefteå
från dootalk

"That previous "different site" post referenced and copied over and over was actually here on DooTalk (first) and a copy of my original post from here. That campaign referenced Warranty Bulletin 2011-18 which was VIN-specific and also specific to mountain/altitide usage for 2011 800 E-TEC models. Let me provide some additional clarification and updated info:

Warranty Bulletin 2011-19 (released yesterday) involves the remaining low altitude 2011 800 E-TEC engine equipped vehicles. I've posted the problem/solution text below as was communicated to all Ski-Doo dealers yesterday. Be certain to note the requirements for completion. Like the previous campaign (2011-18), this is a campaign that will be supported by BRP and completed by Ski-Doo dealers for first, second, sixth, tenth... etc. owners through 2015.

NOTE: 2012 models already have the latest improvements and components and are not affected by this campaign.

PROBLEM
A. Under certain riding conditions, the piston ring locating pins may not meet long term durability requirements and may fail leading to severe engine damage.
B. The inner PTO crankshaft bearing seal may be incorrectly assembled and may fail leading to seal pop-out and eventually severe engine damage.

SOLUTION
A. Replace pistons with a new design, ONLY if the vehicle meets both of the following requirements:
– Vehicle used generally at an altitude below 1200m (4,000 ft).
– Vehicle has reached 5000km (3125 mi).
NOTE: Piston replacement is not required PRIOR to stated mileage.

B. Inspect crankshaft PTO inner bearing. Replace crankshaft only if defective.
NOTE: A bearing inspection below stated mileage will not reveal a possible failure. Vehicle must have attained the stated mileage to obtain a proper diagnosis.

That said, dealers have all of the service information in Warranty Bulletins 2011-18 and 2011-19 to complete the applicable campaign for 2011 800 E-TEC engine equipped models."

Du kan alltså hänvisa till:Warranty Bulletin 2011-19
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.471
384
83
Malå/Adak
Alla E-tec 800 -11 får kolvarna bytta när dom passerat 500 mil, i samma veva kollas veven och de som inte håller måtten byts.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.471
384
83
Malå/Adak
Man har fram till 2015 på sej att få kolvarna bytta vill jag minnas. Borde väl innebära att BRP tar på sej sådana ras får man hoppas. Fråga din handlare så får du veta säkert.