E-tec 800 ger Warm Up meddelande.

Nicross

Välkänd medlem
18 feb 2013
120
0
6
Örnsköldsvik
Om man har haft lite diverse givarfel och sedan åtgärdat dom, är det ide att åka in med maskinen till verkstaden för att rensa ut eventuella gamla felkoder osv?
Jag pratade med en kille som ändå är ganska kunnig inom etec och han tyckte att jag skulle göra det för att undvika att ECM inte gjorde sina beräkningar till 100% och få effektförlust, eller är detta överkurs?

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Värt att göra för att vara säker på att inte summan av ett antal tidigare fel påverkar funktionen vid fel tillfälle/plats och som du säger själv att motorn ger 100 % och att mappningen är opåverkat dvs återställt till grundvärden.

Dessutom får du en mer konkret koll på vilka fel som varit aktiva och blivit passiva/nollats ut av dina åtgärder och kan printa ut historiken för framtida lärdomar.

Nicross

Välkänd medlem
18 feb 2013
120
0
6
Örnsköldsvik
Var inne med maskinen igår på verkstaden för att få en diagnos, men den var väldigt ren. Det fanns inte det minsta antydan på att jag hade haft något fel på givaren på pumpen. Det enda som fanns att hitta var att den hade gått varm en gång sedan förra gången den var uppkopplad vid första servicen för 2-3 år sedan.