Edge 600 01-02

luggen2

Aktiv medlem
4 sept 2006
66
0
6
Boden
Någon som har erfarenheter om skotern? Hur är den på led/i lössnö? Bränsleförbrukning? Några vanliga fel? Kan man få dit en 38mm matta eller större? Skriv det du vet ;) är tacksam för svar
 
12 okt 2006
44
0
1
Drar ca 2,5 liter milen vid blandad körning. Felen på dom var väll att farmvagnen kunde vika sig nån cm och så var inte pps-dämparen bak i boggien någon höjdare.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Den går skapligt i lössnö. Men om du vill ha mer fakta så kolla skoterbanken eller PM:a någon som har en, typ jonasadolfsson
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Drar ca 2,5 liter milen vid blandad körning. Felen på dom var väll att farmvagnen kunde vika sig nån cm och så var inte pps-dämparen bak i boggien någon höjdare.
Någon som har erfarenheter om skotern? Hur är den på led/i lössnö? Bränsleförbrukning? Några vanliga fel? Kan man få dit en 38mm matta eller större? Skriv det du vet är tacksam för svar
2002 så kom det FOX Clicker i boggin och dom är väl även något förstärkt i fram, det som kunde hända på 2001-orna var att vissa kunde ge med sig i fram en aning så passformen mellan Balja/huv blev sämre. Tror inte att det var något värre som hände.

38mm ska inte vara några problem att få in i tunneln iaf. Eventuellt att vissa matt-mönster kan ta i kylflänsarna eller vad man kallar kylslingorna som går där i tunneln. Men det kanske är om man försöker få dit större ändå, sitter 32mm matta orginal på 2002 tror att det var mindre kammar orginal på 2001. Byter jag matta på min något tag så blir det att skaffa en med 38mm kammar.

Edge 01-02 är riktigt bra ledracers iaf, sen är dom väl ok i lössnö för att vara korta sportmaskiner med.
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
hej jag har en Edge 01 å den funkar bra. har ingen dålig passform huv/buk men det beror väll på hur man behandlar grejerna? min har gått 310 mil å inget att klaga på =) mvh Andreas
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
2002 så kom det FOX Clicker i boggin och dom är väl även något förstärkt i fram, det som kunde hända på 2001-orna var att vissa kunde ge med sig i fram en aning så passformen mellan Balja/huv blev sämre. Tror inte att det var något värre som hände.

38mm ska inte vara några problem att få in i tunneln iaf. Eventuellt att vissa matt-mönster kan ta i kylflänsarna eller vad man kallar kylslingorna som går där i tunneln. Men det kanske är om man försöker få dit större ändå, sitter 32mm matta orginal på 2002 tror att det var mindre kammar orginal på 2001. Byter jag matta på min något tag så blir det att skaffa en med 38mm kammar.

Edge 01-02 är riktigt bra ledracers iaf, sen är dom väl ok i lössnö för att vara korta sportmaskiner med.
Bra fakta :)
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Har en 01 dock en 700. Å dämparen bak skall lämnas in på ombyggnad kostnad 1400 sen är jag nästan helnöjd.. ska nog byta styre eller sätta på en styrhöjare. Har haft en rmk matta 51mm på men har bytt till 38mm kort matta igen mycke roligare, lyfter skidorna lättare.
 

BaGGeN

Aktiv medlem
17 feb 2006
94
0
6
35
Edsåsen
2,5 liter? låter lite väl lite. Min drar väll kanske 4 men det är ju förstås när man lekkör:) Men en riktigt trevlig skoter är det och ännu bättre blir det när man slänger på en styrhöjjare och ett fatbar!! När det gäller lössnö så tar den sig fram förvånandsvärt bra för att vara en kortbandare, om man kan köra vill säga:)