Edge 600-02 Drar fruktannsvärt med bränsle!

fippes

Medlem
23 dec 2012
20
0
1
örnsköldsvik
Hej! Jag har nyligen köpt en polaris edge 600 -02. Jag tankade cirka 40liter sen drog jag ut på en sväng med kompiarna. innan jag far så nollställer jag mätaren. och när jag kommer hem så kör jag på reserven. tar mig en titt och ser att jag har kommit 5,6mil på en 40liters tank, de vill säga cirka 6,5liter milen. När jag sen tar in skotern och öppnar upp på avgasportarna så märker jag att en Valve, Guillotine har gått av. kan de vara andledningen som har gjort att han dragit så mycket? tänkte köpa en ny Valve, Guillotin nu! men vet någon om en fusion 600 -06 Valve, Guillotin passar på edge 600 -02? Tack för alla svar!:bigsmile:
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
för det första måste du först tanka i full tank, nollställa mätaren sen köra sen TANKA igen och se hur mycket du får i. som du mätat nu har du ju fortfarande bränsle kvar i tanken och du vet inte hur mycket och det ställer till det i räkningen
 

fippes

Medlem
23 dec 2012
20
0
1
örnsköldsvik
Jo de har du rätt i. men du vet inte om de kan ha någonting att göra med valve, Guillotin att den inte fungerar som den ska? för om den inte går upp och ner helt så blir de ju fel bränsle flöde. om den nu står på tomgång och jag drar på då får han fullt bräsle flöde direkt eller?
 

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Det är inte direkt ett labaratorie glas du kolla på... det diffar väldigt mycket, senast jag var ute hade jag tappat ett sträck av 8 (tror jag) fick i nästan 20 liter soppa vid dagens slut...
 

fippes

Medlem
23 dec 2012
20
0
1
örnsköldsvik
jo precis de kan man ju nästan aldrig lita på. men jag testade stoppa ner ett järnrör för att kunna se bensin höjden, sedan avgöra hur mycket bensin de var kvar. nu när jag gjorde de så var bränsle sträcket på järnröret lägre än när jag tankade från början.
Lite svår förståt kanske!
 

mabo

Välkänd medlem
30 nov 2012
141
1
18
Laviken
Ta och rengör och byt den trasiga avgasporten och kolla så att membranen är hela när du vet att allt är helt och ok så gör en ny vetenskaplig undersökning av din bränsleförbrukning.
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Min Edge drog soppa som fan tills jag kom på att det var milesmätare.
Tankmätaren till edgen är urusel å inte att lita på.
Bättre att tanka fullt å åka, sen tanka fullt igen
 

*Yeany*

Medlem
12 sept 2006
20
0
1
Östersund
Min Edge drog också mkt i början av förra vintern. Gick bluddrigt på låga varv och på tomgång vart det gröna bensinfläckar under utblåset.
Sen bytte jag avgasportarna för att köra med rostfria ist för org alu och vipps va jag nere på runt 2 liter blandad körning.
Org va inte de finaste, såg inte ut att vara rengjorda nångång.
Vet inte riktigt hur dom kan påverka med på nått vis gjorde dom de.:)