Med original bestyckning 450mj har den 118hp och 78.56nm. Med 410mj har den 126.4 och 85.2nm. Bänkade hästar! Om du kör med original i din, gå ner till 420mj så går den mycket bättre.
Den hade de enligt polaris, men inte i verkligheten. Kolla vad du har, om du har 450jm så är det original och så bestyckar du ner den till 420 så blir det nästan en helt ny skoter! Den går mycket bättre iaf!Angånde bestyckning vet jag inte om den är orginal, är för rädd att börja byta där
Men vad jag fått för mig hade 800an 139hk?
Dom har sjukt lite för och vara en 800, men det är ju pga den fruktansvärt höga original bestyckningen. Jag rekommenderar er alla dom kör en Polaris 800 att gå ner till minst 430mj (beroende på var ni bor) Det blir stor skillnad. Polaris återförsäljarna skulle egentligen vid 50mils service gå ner 2steg i bestyckningen, alltså från 450mj till 430mj men det var väl 1/10 som gjorde det. Det går att få ut ganska mycket ur den bara man justerar in den rätt. För man kan tro att det är en 10åring som justerat in dom från början.
Börja med att gå ner till 430mj så är det vad som egentligen skulle sitta där. Tycker du den fortfarande går för fett så går du ner till 420mj, munstycken är ju billiga så man kan prova sig fram. Kolla även hur bränsle/luftskruvarna är inställda. Bränsle ska vara 1.5varv ut och luft 1varv ut.Vad rekomenderar du till mig som bor i östersund? kommer köra mest däromkring och ibland i bydalen.
Vill vara på den säkra sidan så den nästan får lite för mycket iaf.
Vilken bestyckning bänkades den med? Och någon här sa nå om 370. Det skulle aldrig gå att köra med i vanliga fall, inte har jag bor iaf. Den skulle skära efter några hundra meter. Men i bänk går det och köra dom riktigt snålt. Och jag har skruvat väldigt mycket i Edge och Rmkar allt från 500 till 800. Och 800an är slö original, för att vara en 800. 700an går bättre än 800an om båda är STD. Men justerar man in dom rätt så går dom så det duger (enligt mig). Men har man pengar över ska man sätta SLP pipa,burk och grenrör. Då först går dom bra, och utan det förbaskade bluddret, om dom är rätt injusterade.gå in på länken som Stoft lagt ut, sen tar du sks -03 800an och stock CDI, enligt den så är det 134,6hk i motorn.
Hur många HK motorn levererar och vad man får ut på mattan och ner i backen är helt skilda saker.men om det nu är sant så äre himla snålt med hästkrafter i en sån motor :s
Motorerna bänkas ju på vevaxeln. Det har då inte tillverkats någon maskin än (iaf vad jag vet) så det går att bänka dom på mattan. Och för att bänka en skoter på mattan får den inte ha några kammar. Då måste mattan vara helt slät.Hur många HK motorn levererar och vad man får ut på mattan och ner i backen är helt skilda saker.
Om inte bänkningarna var enbart på motorn urskruvad så är det ju inte så konstigt om HK-antalet lät lågt.