Effekt 800cc -03

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
Finns det uppgifter på hur många Nm 800an har?

Någon som vet vilken tid det tar för den från 0-100km/h?

orginal 144" lång.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Med original bestyckning 450mj har den 118hp och 78.56nm. Med 410mj har den 126.4 och 85.2nm. Bänkade hästar! ;) Om du kör med original i din, gå ner till 420mj så går den mycket bättre.
 

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
Med original bestyckning 450mj har den 118hp och 78.56nm. Med 410mj har den 126.4 och 85.2nm. Bänkade hästar! ;) Om du kör med original i din, gå ner till 420mj så går den mycket bättre.

Angånde bestyckning vet jag inte om den är orginal, är för rädd att börja byta där:p

Men vad jag fått för mig hade 800an 139hk?
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Angånde bestyckning vet jag inte om den är orginal, är för rädd att börja byta där:p

Men vad jag fått för mig hade 800an 139hk?
Den hade de enligt polaris, men inte i verkligheten. Kolla vad du har, om du har 450jm så är det original och så bestyckar du ner den till 420 så blir det nästan en helt ny skoter! Den går mycket bättre iaf! :D
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
Jo det var riktigt lite som dom har klämt ut ur den. Men är det verkligen så lite i den? Tycker det verkar väldigt knepigt...
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Dom har sjukt lite för och vara en 800, men det är ju pga den fruktansvärt höga original bestyckningen. Jag rekommenderar er alla dom kör en Polaris 800 att gå ner till minst 430mj (beroende på var ni bor) Det blir stor skillnad. Polaris återförsäljarna skulle egentligen vid 50mils service gå ner 2steg i bestyckningen, alltså från 450mj till 430mj men det var väl 1/10 som gjorde det. Det går att få ut ganska mycket ur den bara man justerar in den rätt. För man kan tro att det är en 10åring som justerat in dom från början.
 

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
Dom har sjukt lite för och vara en 800, men det är ju pga den fruktansvärt höga original bestyckningen. Jag rekommenderar er alla dom kör en Polaris 800 att gå ner till minst 430mj (beroende på var ni bor) Det blir stor skillnad. Polaris återförsäljarna skulle egentligen vid 50mils service gå ner 2steg i bestyckningen, alltså från 450mj till 430mj men det var väl 1/10 som gjorde det. Det går att få ut ganska mycket ur den bara man justerar in den rätt. För man kan tro att det är en 10åring som justerat in dom från början.

Vad rekomenderar du till mig som bor i östersund? kommer köra mest däromkring och ibland i bydalen.
Vill vara på den säkra sidan så den nästan får lite för mycket iaf.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Vad rekomenderar du till mig som bor i östersund? kommer köra mest däromkring och ibland i bydalen.
Vill vara på den säkra sidan så den nästan får lite för mycket iaf.
Börja med att gå ner till 430mj så är det vad som egentligen skulle sitta där. Tycker du den fortfarande går för fett så går du ner till 420mj, munstycken är ju billiga så man kan prova sig fram. Kolla även hur bränsle/luftskruvarna är inställda. Bränsle ska vara 1.5varv ut och luft 1varv ut.
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ska nog kolla upp det där jag med. men en sak ja undrar bara sådär lite på sidan av, om ja inte är helt ute cyklar så borde -01arnas edge 600a ligga på samma effekt som 800orna som sitter i 03 - 04?
 
D

Deleted member 6797

de står att polaris edge 02orna har 112 orginal och 117 med 370s munstycke tror ja de va
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ursäkta den här dumma frågan men.. jag är ju ingen motorskruvare egentligen, men jag bor i strömsund jämtland, och enligt yr.no så 304 m över havet. rekomenderas mj 430 eller 390? :p ( kör oftast här hemma så räkna inte på fjällturer eller så)
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ovanstående fråga kan vi glömma nu, satt och kolla på performance sidan och insåg i mitt huvve att det är ju inte exakt samma skoter sks/rmk, men frågan är tar dom ut mer hk i sks:en eftersom det är ledmaskin till viss del? (såg att det var kring 135-137 hk i sks)
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
gå in på länken som Stoft lagt ut, sen tar du sks -03 800an och stock CDI, enligt den så är det 134,6hk i motorn.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
gå in på länken som Stoft lagt ut, sen tar du sks -03 800an och stock CDI, enligt den så är det 134,6hk i motorn.
Vilken bestyckning bänkades den med? Och någon här sa nå om 370. Det skulle aldrig gå att köra med i vanliga fall, inte har jag bor iaf. Den skulle skära efter några hundra meter. Men i bänk går det och köra dom riktigt snålt. Och jag har skruvat väldigt mycket i Edge och Rmkar allt från 500 till 800. Och 800an är slö original, för att vara en 800. 700an går bättre än 800an om båda är STD. Men justerar man in dom rätt så går dom så det duger (enligt mig). Men har man pengar över ska man sätta SLP pipa,burk och grenrör. Då först går dom bra, och utan det förbaskade bluddret, om dom är rätt injusterade.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
men om det nu är sant så äre himla snålt med hästkrafter i en sån motor :s
Hur många HK motorn levererar och vad man får ut på mattan och ner i backen är helt skilda saker.

Om inte bänkningarna var enbart på motorn urskruvad så är det ju inte så konstigt om HK-antalet lät lågt.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Hur många HK motorn levererar och vad man får ut på mattan och ner i backen är helt skilda saker.

Om inte bänkningarna var enbart på motorn urskruvad så är det ju inte så konstigt om HK-antalet lät lågt.
Motorerna bänkas ju på vevaxeln. Det har då inte tillverkats någon maskin än (iaf vad jag vet) så det går att bänka dom på mattan. Och för att bänka en skoter på mattan får den inte ha några kammar. Då måste mattan vara helt slät.