Köpte en 700 wildcat i tors.Gick bra vid köpet men när jag skulle åka uppe vid hundfjället så sket det sig.:evil:Startar och går i ca en minut sen misständer den och stannar,skitsvårt att få igång den igen, någon som har nåt tips???
Kolla om du får några felkoder på ecu:n. (databoxen). Den blinkar korta eller långa signaler eller både och . Skiv upp hur den blinkar här i tråden så kan jag tala om vad det betyder i sådana fall.
Jeppe
mät upp statorn och kolla också . för om den är felande kan den ge felkoder för nått helt annat av databoxen. i mitt fall fick jag fel signaler av tps;en , även fast den var ominstallerad .
CDI-boxen kan oxå vara en anledning att kolla upp.
Hade en Lynx en gång som betede sig precis som du beskrev, gick bra kall, men när motorn blev varm så började den misstända och gå dåligt. Byte CDI-boxen, och den gick perfekt.
Tack för tipsen.har läst lite på forumet ang efi,verkar ju vara så att antingen funkar det eller oxå är det bara skit,inget mellanting....nån skrev att man ska ha resistor stift,jag har BR9ES!!!!Nån skrev igår att ecu:n blinkar felkoder,vart sitter den dioden,på ecu:n???(det här med EFI är helt nytt för mig):eviltongue:Mvh Adde
Sitter en liten genomskinlig plastplopp på sidan av boxen som det blinkar rött bakom, sitter i framkant av boxen. Enligt vad det står i manualen så ska det va BR9ES.
Skitbra tips jeppeman.Ska försöka ta mig ner till skoterf-n mellan arbete och barn.....och kolla blinkningarna.Dom blinkar förstås bara om motorn går eller hur.....hoppas den går igång då ,haha
Den blinkar precis när du slår på tändningen, motorn behöver inte va igång. Upp med huven och vrid om nyckeln bara. Kom ihåg bara hur den blinkar "långa" eller "korta" el både och. Min blinkar en ultrasnabb gång precis när man vred om nyckeln och sen efter en sekund så kom felkoden, typ som att markera att det kom ström till boxen eller nått.
Hallå.Har nu kollat lite på maskin och inga felkoder på ECU:n.Jag har laddat batteriet ordentligt och innan jag satte på nya stift drog jag "ur" motorn rejält.På med nya stift och skotern starta på andra rycket....OTROLIGT!!!Är det någon som vet vilken kompression det ska vara i 700 -94 och om/hur olje injektionen ska vara justerad???Mvh Adde
:hello:skoterpolare.Nu har jag fortsatt med min vildkisse.Hittade några fler fel till slut. En kolv gått varm pga termostat inte öppnade,läckage vid fotpackningar cylindrar.Då allt var bytt så var det dags för start,maskin starta lätt och gick c a 3 min,sen var det dags igen för bluddring och misständning och sen dog den,orsak ingen säkring till laddningen.Ok,lätt åtgärdat sen varmkörning på släpvagn innan polarn lånade med sig kissen till funäsdalen.Väl där så går den inte rent under c a 7000 rpm och går inte fortare än 40 blås.Kan sekundär variatorn fastnat???????Tacksam för svar så ni får mer att läsa........:laugh:
detta är exakta uppgifter ur rep/servicehandboken först är det efi eller förg motor är det efi så sitter det en givare under spjällhusen mellan cyl på slangen som går mellan cyl ner till vattenpumpen den kan paja på efin och den känner av vattnet och justerar bränsle hur mager eller fetare blandning på bränslet kompressionen på en wildcat är 6,2:1 och tändstiften är rätt som ska vara till wildcat alltså br9es går den inte rent under 7000 varv då är det nått annat fel ej variatorn har svårt att tro att den kan var boven i dramat
Tackar för hjälpen ännu en gång,då har jag rätt kompr.ska kolla injectorn först innan jag provar att plugga olje slangarna och blandar oljan direkt i tanken en gång,då ser man ju direkt om den ryker mindre och inte bluddrar kanske,såg att givaren är j-vligt dyr.......