El-fel på Edge 600 -02

knugeen

Medlem
2 dec 2007
8
0
1
Haj. jag har ett irriterande fel på min edge nu mera när den börjar bli varm å den går som bara den plötsligt när jag gasar fullt så slås temp lampan igång (Jag vet Att den e inte e för varm) å de bara durrar å den går framåt men de e inte mkt krut i den om jag släper lite på gasen går den skit bra igen å lampan släcks de händer bara om jag gasar fult å tänds lampan å den låter som om den går på en cylinder håller på å ja ska inte säga så mkt mer e grovt irriterad stifent e gyllenbruna å fina tänder som den ska, den har gått 350Mil inte hård körd.. vete fan va de e för fel.

e nästan Hundra procent på att de e Elektronikfel men undra va de e..?:confused:

skriv om ni inte fattar så ska jag förklara mer på detalj inom de området!

Mvh// Maik :hello:
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
jadu.. det låter ju som nå tändfel.... Gör den lika om du har nystartat den som när du kört en 20min eller nå? Du har inte lite glykol/vatten i den? Är du säker på att det är temp lampan som tänds?

ha de
 

knugeen

Medlem
2 dec 2007
8
0
1
den gör bara så när jag har kört 20min+ å de men jag har hyfsat med glykol men de ska väl inte säga så mkt om den gör så tror jag om de inte e nån givare nånstans. lampan tänds när jag trycker på för fullt ändast då ingen annan gång.
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
hmm låter ju som ändå att det har med värme att göra + nån slags kortis.. hmm ja ska fundera på detta inatt :p sov gott.. kanske man vaknar upp i morgon med ett enastående svar :p
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Sv: Re: El-fel på Edge 600 -02

Vet ej om det sitter knackningssensor på den:hmmmm: men det låter som att det skulle vara det som gör det.
Om motorn går för snålt så dras tändningen ner så att den går säkert igen, finns på -04 i alla fall.

Mvh/
Bola......
 

Arctic530

Medlem
16 okt 2007
36
0
1
Vilhelmina
har en kompis som tempmätaren gick sönder för. det var en -01as edge 600. den började misstända och gick almännt dåligt. kan inte förstå hur detta kan ha nått med tändningen till stiften att göra men nått lurt är det iallafall.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Tempmätaren fungerar som så att den ger olika resistanser till CDI'n, beroende på vilken temperatur motorn har. Blir den för varm så stryper den tändningen som skotern går piss. Kan vara den som spökar. Om du resistansmäter tempgivaren så ska den ha runt 2500 Ohm vid +20 grader och endast några hundra vid +100 grader. Kommer inte ihåg exakta siffror, men ska leta reda på ett elschema där det står

Knacksensorn kom -04 om jag inte minns fel, så den är det nog inte.

Vad sitter det för bestyckning i den föressten?
 

knugeen

Medlem
2 dec 2007
8
0
1
Orginal äre men jag har Löst Problemet har skruvat fimlat å lallat på den går som fan bytt nåra kablar så nu går den som den ska fick precis den infoen av en Polare.
Tack endå ska ni alla ha!!:)
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Ja vi vill gärna veta felet. Här sitter man å följer en intressant tråd å sen tar den bara slut. Vad var felet nu då? Det är nog bäst du svarar annars ska jag hemsöka dej å riva ur dom sista sidorna i den spännande boken du läser..