El problem xc -99

Danan

Aktiv medlem
13 sept 2007
82
0
6
Väröbacka
Hej
Jag har en h4 lampa i mitten men det är bara inkopplat en sladdat till halv ljuset är det meningen att det ska vara så eller går det att ändra och hur ska man göra isåfall?
Vart ska jag mata strömen till heljuset i h4 lampan ifrån?

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
ska de sitta en h4a i mitten?? du har väll halvljuset i mitten och helljsen på sidorna. har du en h4a lampa så kan du ta strömen från ett av dom andra helljusen och mata h4an. (stifftet som inte används)

Danan

Aktiv medlem
13 sept 2007
82
0
6
Väröbacka
Har precis köpt skotern och lampan som satt i mitten var en h4 men matades bara med ström till halv ljus.
Vad ska det sitta för lampa i mitten då?

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Sitter H4 i mitten på min med, de ska vara så. På grund av för klen stator skulle jag inte rekomendera att koppla in helljuset på H4an.

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Bryter mig in lite här å stjäl tråden en aning om det går bra?

Jag har en Rmk 700 -00, borde väl sitta samma elsystem i den. Hur mycket orkar statorn ge igentligen?

Som jag har förstått det så är det inte statorn som är den svaga länken utan det är spänningsregulatorn som bara klarar runt 200w?

Har själv kopplat på hjälmljus på min och det orkar den då driva utan problem (2x 35w) men om jag börjar köra med hanvärmare också s håller inte regulatorn speciellt länge.

Kikade lite i våras å såg att det låg ett gäng kontakter bakom luftburken som var oinkopplade.

Röck igång skotern å började mäta för fullt. Jorå, i en av kontakterna så hade jag oreglerad spänning, typ 100 volt på tomgången.
Perfekt tänkte jag, då sopar jag dit en regulator till å kör hjälmljuset på den slingan.

Drog all el å skulle provköra, startade först maskinen på första rycket för att mäta igen vilken kontakt det var. Stängde av å kopplade in.

Röck i snöret å jag förstod direkt vad det var för kontakt när det lät böööööööööö när jag drog.
Jo det gick tydligen inte att koppla in en regulator på kontakten för ett dödmansgrepp... :eek:

Så nu kommer frågan, kan jag koppla två regulatorer parallelt med varandra iställetå på så vis få dom att hålla?

Alternativet är ju att leta fram en ställbar 300+ watt och byta ut originalet. Har ju kvar kontakter sen jag körde enduro, så det är heller inget större problem. Men jag har ju lixom en hög 200 wattare som ligger å skräpar

//Ehnebom