Bryter mig in lite här å stjäl tråden en aning om det går bra?
Jag har en Rmk 700 -00, borde väl sitta samma elsystem i den. Hur mycket orkar statorn ge igentligen?
Som jag har förstått det så är det inte statorn som är den svaga länken utan det är spänningsregulatorn som bara klarar runt 200w?
Har själv kopplat på hjälmljus på min och det orkar den då driva utan problem (2x 35w) men om jag börjar köra med hanvärmare också s håller inte regulatorn speciellt länge.
Kikade lite i våras å såg att det låg ett gäng kontakter bakom luftburken som var oinkopplade.
Röck igång skotern å började mäta för fullt. Jorå, i en av kontakterna så hade jag oreglerad spänning, typ 100 volt på tomgången.
Perfekt tänkte jag, då sopar jag dit en regulator till å kör hjälmljuset på den slingan.
Drog all el å skulle provköra, startade först maskinen på första rycket för att mäta igen vilken kontakt det var. Stängde av å kopplade in.
Röck i snöret å jag förstod direkt vad det var för kontakt när det lät böööööööööö när jag drog.
Jo det gick tydligen inte att koppla in en regulator på kontakten för ett dödmansgrepp...
Så nu kommer frågan, kan jag koppla två regulatorer parallelt med varandra iställetå på så vis få dom att hålla?
Alternativet är ju att leta fram en ställbar 300+ watt och byta ut originalet. Har ju kvar kontakter sen jag körde enduro, så det är heller inget större problem. Men jag har ju lixom en hög 200 wattare som ligger å skräpar
//Ehnebom