El system i Trapper 602 1980 års.m Rotax 503

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Tjäna!
Undrar om det finns nån som råkar att ha en srängbild på elsystemet i Trapper 602 från 1980, har nyligen fått ihop grejerna i den och har kört den i vinter och det är en bäst som tar sig efter lederna, även där det är ospårat. :rock: Skotern har mkt kraft att hämta! :evil:

Men det var nån jävel som hade demonterat skotern när den hade stått inne i garaget, längst in.
Alla elkontakter och det var borta och motorn var ochså så gottsom nermonterad och växellådan har vi ny renoverad och allt. Den hade borta låg växeln.
Men det är elsystemet kvar nu. Och vi har fått plattan från en
Aktiv Panthera med CDI tändning, så man måste väll kunna det med då.

Tack på förhand!
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Vet inte om jag är den enda som har uppmärksammat att i nödstoppen i Trapper 602 (klyken) finns det någon typ av el-utag, eller vad det nu är för nåt? Har kliat mig i skallen ett bra tag nu och jag ids inge mer för snart slutar håret växa tillbaks.... :hmmmm: Vad är det för nåt?
 
Last edited:

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Tetsade min Trappers system med en enkel el-mätare, varierar hur de fungerar så vet inte riktigt hur de ska ställas in. Min ställer jag in på växelström har jag för mig, den ska visa omkring 12-14 volt efter motståndet. Har dock aldrig riktigt hittat ett elschema på den, har vart så långt bort som till Keminmaa i finland och hört om de har haft därborta men icke, försökt i lule men inte hittat, men ska försöka en gång till när jag åker åt det hållet. Kanske borde jag kolla ännu en gång här i Kalix om jag får tid i veckan, börjar bli skotersugen nu, inte haft en enda skoter igång i vinter, mesta på grund av elen.