Elektriskt fel på Renegade 800 -03

stuf

Medlem
1 jan 2008
12
0
1
Umeå
Förra säsongen märkte jag att vänstra handtagsvärmaren blev sämre och sämre, vid ett tillfälle när jag aktiverade den så dog hela displayen för sträcka. Men när jag stängde av så återkom displayen, detta fenomen såg jag dock endast en gång.

Första turen i år tänkte jag undersöka hur det låg till med handtagsvärmaren, men det visade sig att den nu var helt död, men det tidigare fenoment visade sig inte. Men nästa dag när jag skall bege mig ut så är display samt all belysning ur funktion. Kopplade isär handtagsvärmaren och fann att en kabel nästan var av samt att det saknades isolering, kopplade ur handtagsvärmaren och startade, men felet kvarstod.

Skotern startar och backlampan blinkar ett par gånger sen är allt svart, men det går att köra. Har testat kontaktspray på DESS-nyckeln utan framgång.

Finns det någon som har förslag på vad som kan vara fel?

Tacksam för svar.
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
om en kabel saknat isolering så kan nån säkring gått,kollat dom? eller så kanske det brunnit nånstans..följ kabeln och se om du hittar nått.
 

stuf

Medlem
1 jan 2008
12
0
1
Umeå
Jag har undersökt 2 st säkringar vid dragsnöret, båda var ok
Finns det fler på något annat ställe?
 

mange72

Medlem
15 feb 2007
10
0
1
Är rätt säker att det är samma fel som jag hade på min Renegade.
Sitter ett relä som styr all lysen instrumen osv. Sitter under huven bakom plasten framför knäna tror det var på höger sida. Det är ett standard relä jag köpte mitt på Shell för typ 90kr.

Lycka till /Mange
 

stuf

Medlem
1 jan 2008
12
0
1
Umeå
Tackar, nu hann jag inte läsa ditt svar innan jag själv fann felet.
Men visst var det så att det var reläet som spökade, några knackningar
med en skruvmejsel gjorde att det gick till sig, men det blir att byta ut.
 

SnoSatan

Välkänd medlem
19 nov 2005
126
0
6
35
Är rätt säker att det är samma fel som jag hade på min Renegade.
Sitter ett relä som styr all lysen instrumen osv. Sitter under huven bakom plasten framför knäna tror det var på höger sida. Det är ett standard relä jag köpte mitt på Shell för typ 90kr.

Lycka till /Mange
Hade exakt samma fel på min Renegade! Men jag köpte ett nytt relä på motorhuset, tror det kostade ca:400!!
Rekomenderar att köpa på en mack om det finns!