Elfel eller?

LaZZy

Medlem
17 aug 2009
40
0
1
arvidsjaur
Hejsan alla glada yamaha ägare!
jag var ute och körde förra helgen och klockan var kring 6-7 och då började all el på skotern att blinka.. bromsljuset bak lycktan fram och lyset i både hastighetsmätarn och varvmätarn

och nu undrar jag om det kanske finns någon som har haft samma problem med skotern eller är detta ett ovanligt fenomen?

detta gäller en srx 700- 99

och har ni fixat det och vet vad problemet sitter svara snälla!


Tack i förhand William!
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Skulle tro att din voltregulator börjar ge upp, annars är det som vanligt kolla kabelbrott/skadade kablar som ligger å jordar.
 

LaZZy

Medlem
17 aug 2009
40
0
1
arvidsjaur
Vanligt fel på srx är att kabelhärvan fram till lyset/mätarna nöts och går emot jord på höger sida under motorn
ah okej, ska kolla upp dedär. och det kan inte vara något i magnapullen då för jag hade\har en skruv som är lös där inne och de kändes som att då den var lös där inne å höll på lyste alltihop men inte då det slutade leva om i magnapullen:hmmmm2:
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
ah okej, ska kolla upp dedär. och det kan inte vara något i magnapullen då för jag hade\har en skruv som är lös där inne och de kändes som att då den var lös där inne å höll på lyste alltihop men inte då det slutade leva om i magnapullen:hmmmm2:
Då har du med största sannorlikhet haft sönder din stator med skruven, varför åka när du vet du har en skruv lös :p
 

LaZZy

Medlem
17 aug 2009
40
0
1
arvidsjaur
Då har du med största sannorlikhet haft sönder din stator med skruven, varför åka när du vet du har en skruv lös :p
haha hmm jaa de kan man ju fråga sig, men ärligt talat skruvade ja i mörkret då de va 27 grader ute och i slutet var man litte less å frös om fingrarna åsso hitta ja inte skruv jäk***;P