Elfel i rev -03

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Har problem med strömförsörjningen i min rev. När jag kör med halvljus/bakljus tänt fungerar det hyfsat, lyser lite dåligt. Men när jag belastar ytterligare med t.ex helljus eller bara bromsar eller sätter på handvärmarna så går mätarna ner på noll och alla kontrollampor börjar lysa (som när man startar skotern). Jag provade lossa kabeln till ena framlampan och då blev det som bättre. Alltså får den för lite ström.

Tror det är voltregulatorn som håller på att ge upp. Vill bara kolla om det är nån här som vet vad det är eftersom man inte får lämna igen en voltregulator som man provat. Har mätt spolarna i motorn. Dom var OK. Säkringarna är hela (vad dom nu är till).
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Blev ungefär sådär för mig med när jag ägde en Arctic för ett par år sedan.
Hade själv monterat handtagsvärmare, men när dom slogs på glödde bara lyset.. Kom fram till att sladdarna till värmarna låg mot varandra, alltså "naken" tråd. Så det blev nåt liknande kortslutning? Eller ja den tog ström på fel sätt... Separerade på dem och efter det funkade allt perfekt.
Kanske kan vara nåt sånt, gå igenom dina kablar så inte nån blivit av nöt eller skadad :)
 

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Jo men det spelar ingen roll om jag använder h-värmare eller helljus eller bromsar bara (bromsljus) så blir det samma. men troligen är det statorn för nu har tändningen också gett upp. har tagit bort den och ska skicka in den imorgon om allt går som det ska.