Elfel ski-doo renegade 600 ho 2003a

AntonEnholm

Medlem
15 okt 2014
12
0
1
Umeå
Hej.

var och köpte en skoter till tjejen .

När vi var där så dör alla lampor hantagsvärmare osv.
Men motorn går fint.

Lampor är hela

Bytt reläet men ingen skillnad. Ohm mätt statorlindningen 1.3 Ohm ? bra eller dåligt ?

Har ni någon idé vad det kan vara för fel?? Voltregulatorn?

Skotern har gått 800mil ?
Med vänlig hälsning Anton
 

NO_EXIT

Välkänd medlem
2 jul 2010
324
1
18
Östersund
Om du ej löst de hela så e ett enkelt sätt att kolla regulator att koppla en vanlig 12 volts lampa å koppla direkt till kabel som kommer från stator. När den startar så ska den lysa riktigt jäklar starkt å varvar du lite ska lampan gå sönder.
 

AntonEnholm

Medlem
15 okt 2014
12
0
1
Umeå
Har bytt regulatorn nu och ett relä som sitter på högra sidan vid slutburken . Är inte den som var felet .

Några andra teorier ? Statorn ?

Det låter som att det inte kommer någon ström till voltregulatorn ?

Någon som vet ? :) tacksam för svar /anton
 

NO_EXIT

Välkänd medlem
2 jul 2010
324
1
18
Östersund
Som jag skrev tidigare koppla en vanlig 12 volts lampa direkt till de 2 gula kablarna från stator så får du snabbt svar om statorns kondition
 

matez_

Välkänd medlem
15 nov 2014
106
0
6
Om du inte löst problemet, lyser inte bakljuset/instrumentering heller? På min skoter slocknade framljusen både på hel o halv, hand/tumvärmare samt elbacken slutade funka bara sådär. Det enda som lös var bakljus och instrumentering.

Mitt problem var klumpen till reglagen, där hade en av dom två raderna med stift inuti lossnat lite på ena sidan men det syntes knappt. Knäppte bara tillbaka den så den låstes fast ordentligt, sen dess har allt fungerat felfritt.

Nu kanske det inte är samma problem, men kanske händer nåt liknande för andra.
 

AntonEnholm

Medlem
15 okt 2014
12
0
1
Umeå
Har kollat igenom skotern ännu en gång och blir mer och mer brydd.

har kollat alla kontakter och kollat kablarna har hittat en kabel som var nött uppe vid styret men har tejpat och prövat igen och var inte det som var fel.

kan mpem boxen gått sönder?
 

AntonEnholm

Medlem
15 okt 2014
12
0
1
Umeå
Har mätt upp dom 2 gula kablarna ut ifrån statorn och får ingen ström alls ut ifrån dom ?

Men skotern går

Har mätt ut ifrån voltregulatorn då är det ca 14.5 14.8 volt är detta normalt?