Emil öhman i usa

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
satt å pratade lite om de tidigare, hur banorna skiljer sig annat i usa än i sverige, och hur hans bara hemma ser ut, så jag tror de kommer gå bra, kanske blir lite tufft första vintern, men inte kommer nog top 10 i serien! hejja älvsbyn! =)
 

Bulten

Välkänd medlem
24 mar 2007
108
0
6
Morjärv
www.bultensfoto.se
Blir inge lynx i USA för emil, skulle tro att första tävlingen är han top 5 i Open och top 10 i Stock.

Skulle tro att Emil kan röra om ganska reält i grytan :D

Bultensfoto.se
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Blir inge lynx i USA för emil, skulle tro att första tävlingen är han top 5 i Open och top 10 i Stock.

Skulle tro att Emil kan röra om ganska reält i grytan :D

Bultensfoto.se

Haha ja synd att usa är sånna självälskande k**äk, hade vart extremt roligt att se en svensk komma till usa och piska skiten ur alla med en lynx! de hade vart nå.. oj oj.. Men ski doon är ju ganska lik! lycka till emil! =)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Han hade visst velat ha med sig Lynxen men fick inte, så då undrade han om han fick ta med boggien men icke :p
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
inte så svårt att lista ut att han inte får köra lynx.
sen är det ju absolut inte konstigt att han inte får byta boggie.
han kör ski doo och då får man inte ha en massa ihopplock från andra skotrar.
 

Bulten

Välkänd medlem
24 mar 2007
108
0
6
Morjärv
www.bultensfoto.se
Ja tror emil kommer röra om i toppen :D Men tucker hibbert kommer han nog inte rå på! Men det kommer bli oerhört roligt att se hur han kommer klara sig bland dom stora Jänkarna :D
 

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
Tror inte heller att lynx boggie skulle klara sig så bra i USA. där är det nog ski-doo boggien och artic-cat som är mer lämpade för banorna med enorma gupp
där har du nog lite fel tror jag. lynx pps boggie är inte att leka med i '' jätte '' gupp. varför får han inte köra sin lynx i usa för då? är dom rädd att finnarna gör bättre skotrar än americanarna?
 

släng_å_häng

Välkänd medlem
16 nov 2009
122
0
6
Umeå
Haha ja synd att usa är sånna självälskande k**äk, hade vart extremt roligt att se en svensk komma till usa och piska skiten ur alla med en lynx! de hade vart nå.. oj oj.. Men ski doon är ju ganska lik! lycka till emil! =)
kunde inte ha sagt det bättre själv! får räkna dagarna tills duluth och sen lyssna på dallas signaturmelodi och hoppas på att han gör det rätta...........:bootyshake:
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
om PPS boggien skulle vara bättre än det dom har där borta tror jag garanterat att dom skulle köra med den, Det är väl BRP som har satt stopp för lynx!
Tror du har fel. PPS-boggien är ett garanterat ett finskt patent som Lynx (Pauli Pippola) har. Ski-Doo och Lynx är skilda märken, men dom har ett samarbete med varandra kan man säga. Lynx får inte finnas i USA pga att dom konkurerar med Ski-Doo och PPS-boggien är en Lynx boggie och därmed får den inte finnas i USA.

Och om jag får gissa så tror jag att PPS boggien skulle funka lika bra där som här.

Lycka till Emil!
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Tror du har fel. PPS-boggien är ett garanterat ett finskt patent som Lynx (Pauli Pippola) har. Ski-Doo och Lynx är skilda märken, men dom har ett samarbete med varandra kan man säga. Lynx får inte finnas i USA pga att dom konkurerar med Ski-Doo och PPS-boggien är en Lynx boggie och därmed får den inte finnas i USA.

Och om jag får gissa så tror jag att PPS boggien skulle funka lika bra där som här.

Lycka till Emil!
BRP äger väl både Ski-doo och Lynx och vill därför inte konkurera med sig själv?? Så har då jag fattat det iaf??!! Sen så äger väl Arctic Cat rättigheterna på alla olika kattnamn på div språk??!!

Eller är ja helt ute och rattar månraket???

Fast en Ski-doo Claw skulle ju funka, en vit/svart maskin med PPS!! Typ en Lynx, fast dold!! :rock: Skulle nog va snygg som fan.
 

Bulten

Välkänd medlem
24 mar 2007
108
0
6
Morjärv
www.bultensfoto.se
BRP äger väl både Ski-doo och Lynx och vill därför inte konkurera med sig själv?? Så har då jag fattat det iaf??!! Sen så äger väl Arctic Cat rättigheterna på alla olika kattnamn på div språk??!!

Eller är ja helt ute och rattar månraket???

Fast en Ski-doo Claw skulle ju funka, en vit/svart maskin med PPS!! Typ en Lynx, fast dold!! :rock: Skulle nog va snygg som fan.
Så har ja också fattat det!
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
BRP äger väl både Ski-doo och Lynx och vill därför inte konkurera med sig själv?? Så har då jag fattat det iaf??!! Sen så äger väl Arctic Cat rättigheterna på alla olika kattnamn på div språk??!!

Eller är ja helt ute och rattar månraket???

Fast en Ski-doo Claw skulle ju funka, en vit/svart maskin med PPS!! Typ en Lynx, fast dold!! :rock: Skulle nog va snygg som fan.
Ja, BRP äger Ski-Doo och Lynx, men det är två skilda märken. Precis som att BRP äger Evinrude och Johnson båtmotorer, två olika märken.

Lynx får inte finnas i USA pga att dom konkurrerar med Ski-Doo, konstigt men sant. Det är endast av den enkla anledningen de inte får finnas där, och därmed får heller inga delar som kommer från Lynx finnas där heller, verkar vara helt förbjudet.

Att Arctic har rättigheter till alla kattnamn låter ju väldigt konstigt, då borde ju inte Lynx få heta Lynx?

Någon får gärna rätta mig, men jag är 95% säker på att jag har rätt :)