en massa frågor ang slutburk,styrhöjjning och lackning.

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare
jag har nyss köpt skotern, en Pro X 440 med en SKS/RMK (vilken vet jag inte, fast det kanske är samma motor) 800 VES. btw, visst är det liberty motorerna i dem ?

nu till frågan, jag har funderat på att köpa slutburk, men jag fick för mig att ifall jag tar ut all stoppning i slutburken så får jag nog ett skönare ljud, MEN försvinner det effekt då ? visst, jag kan köpa en ny slutburk men jag känner att mattan är lite viktigare just nu ..

jag har redan en 120mm höjjning på styret. och nu har jag tänkt köpa en renthal styre men den är ju 28,6mm.. passar dem in på den styrhöjarn jag har , eller måste jag köpa till de där extra grejjerna för att styret ska få plats ? jag har basic styrhöjaren. den fasta som finns på de flesta reservdels återförsäljarna.

sen en tredje och sista fråga, huven är sprucken.. jag har hittat ett lim som jag ska använda. men nu kommer fråga. ska jag lacka om hela huven, nya dekaler eller ska jag lacka där sprickorna är och hoppas på att färghandlarn är duktig på att blanda färg ?

tack för svar. / Jonte
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
jag har nyss köpt skotern, en Pro X 440 med en SKS/RMK (vilken vet jag inte, fast det kanske är samma motor) 800 VES. btw, visst är det liberty motorerna i dem ?

nu till frågan, jag har funderat på att köpa slutburk, men jag fick för mig att ifall jag tar ut all stoppning i slutburken så får jag nog ett skönare ljud, MEN försvinner det effekt då ? visst, jag kan köpa en ny slutburk men jag känner att mattan är lite viktigare just nu ..

jag har redan en 120mm höjjning på styret. och nu har jag tänkt köpa en renthal styre men den är ju 28,6mm.. passar dem in på den styrhöjarn jag har , eller måste jag köpa till de där extra grejjerna för att styret ska få plats ? jag har basic styrhöjaren. den fasta som finns på de flesta reservdels återförsäljarna.

sen en tredje och sista fråga, huven är sprucken.. jag har hittat ett lim som jag ska använda. men nu kommer fråga. ska jag lacka om hela huven, nya dekaler eller ska jag lacka där sprickorna är och hoppas på att färghandlarn är duktig på att blanda färg ?

tack för svar. / Jonte
1. Ja det är Polarismotor.
1B. Den börjar leva om, gör det inte.
2. Kan ej. mät med skjutmått.
3. Lämnar du det till en lackfirma fixar dom det , färg finns att beställa via Polarishandlaren så du får därigenom EXAKT rätt färg.
 

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare
1. Ja det är Polarismotor.
1B. Den börjar leva om, gör det inte.
2. Kan ej. mät med skjutmått.
3. Lämnar du det till en lackfirma fixar dom det , färg finns att beställa via Polarishandlaren så du får därigenom EXAKT rätt färg.

1.Okey, då får det bli slutburk en annan gång :)
2.äh, jag har redan beställt så vi får se när det kommer :D
3.färghandlar vi har här i hemma säger att jag ska skrapa av en liten färg flisa så blandar han helt ny färg av färgkoden han får ut av färgflisan..

alltså det jag undrade över ang. liberty var ifall det var någon form av uppgradering från vanliga ? så som de rörliga avgas portarna .. ?

tack för hjälpen iaf : )
 

BaGGeN

Aktiv medlem
17 feb 2006
94
0
6
35
Edsåsen
1.Okey, då får det bli slutburk en annan gång :)
2.äh, jag har redan beställt så vi får se när det kommer :D
3.färghandlar vi har här i hemma säger att jag ska skrapa av en liten färg flisa så blandar han helt ny färg av färgkoden han får ut av färgflisan..

alltså det jag undrade över ang. liberty var ifall det var någon form av uppgradering från vanliga ? så som de rörliga avgas portarna .. ?

tack för hjälpen iaf : )
Liberty är det i alla polaris det är ingen speciell polarismotor som är uppgraderad.
 

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare
tack för svaren.

en annan fråga. reedspacers går det att sätta på original motorerna ? man behöver inte reedventiler ?
 

Rmk800

Välkänd medlem
19 nov 2005
120
0
6
Skellefteå & Svansele
Joo du kan sätta reedpacers på orginalmotor.. behövs inga nya reedventiler, du kan ha orginal på.. Gjorde ett par åt brorsan, tror dom var 10mm tjocka till hans Mxz 600 -99 men jag vet då inte om han kände nån större skillnad.. Du kanske hellre ska sattsa på V force3 nu när du är inne på att fixa gas svaret..

Mvh//Mårten