En sak jag nu gått och grunnat över

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Jag har nu en längre tid grunnat över många annonser där man i slutet skriver "sökord" där det kan finnas 20-30 ord, många som inte ens har med just den skotern att göra.

Nog förstår jag om man exempelvis säljer en Polaris Indy 500 att ett lämpligt sökord kan vara Indy eller 500. Men att det kan finnas helt andra modeller under sökord.

Kollade nyss på mopedannonser och på en flakmoppeannons fanns det sökord på massa andra moppar, ts50, k50 med flera.

Frågan är alltså, vad menas med dessa sökord?

Säkert är det något simpelt svar men jag kan inte komma på vad.

(Det är blocket.se det gäller)
 

bert1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
37
0
0
RE: En sak jag nu gått och grunnat

Förmnodligen så att annonsen skall komma upp i fler sammanhang, alltså när folk söker på annat än just den man ska sälja...Varför man nu gör det förstår då inte jag heller.

I Vissa fall kan det ju vara att dom vill byta men men...
 
K

Knasigt

RE: En sak jag nu gått och grunnat

Har sett det jag också, men förstor inte vitsen med det. Jag har ju sett annonsen så varför skall jag då använda ett sökord. Har de flera annonser om samma annons eller?
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
RE: En sak jag nu gått och grunnat

jaså.... okej Bert då förstår jag, så måste det juh vara. Alltså lite fusk i det hela. Så om man egentligen söker annonser på en annan skotermodell kommer deras annons in

Bra då vet jag det...tackar

förresten, har ni någon annan teori så skriv

mvh jeppe
 
L

LynxLynx

RE: En sak jag nu gått och grunnat

Helt riktigt.
Den ska synas överallt är tanken.
Fordom ett vanligt grepp när hemsidessnickare ville komma högt upp på sökmotorer på internet.
Numera genomskådar sökrobotarna dessa dumheter (för det är det) och ger såna sidor en lägre placering.
Vem vill ha en flakmoppe om man söker efter en Suzuki TS50 eller en snöskoter?