Enduro 700 Motorproblem

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
Hej, har problem med motorn på min 700a Skotern skar nyss och vi bytte kolvar, ringar insugsgummin( som var kassa). Nu får den alldeles för lite bränsle, stiften är alldeles vita och skotern orkar inget efter tillslag men pumpar man på gasen eller ger fullt så går den men ändå knall vita stift. Har provat byta bränsleslangen i tanken, testat om den tjuvluftar med startgas överallt. Rengjort förgasare och kollat bränsle pumpen. Skotern gick hur bra som helst fram tills den skar men nu går han inte allt bra. lite lustigt eftersom ingenting är ändrat. hoppas det är nån som kommer på vad felet är
 

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
Nej ryker inget konstigt, och kylarvätska tror jag inte den drar är inte 100% avluftad heller så kan inte säga helt säkert, men syns inte på stiften iaf.
 

Lynx800HO

Aktiv medlem
28 feb 2008
92
0
6
Några kontrollfrågor.
Kolla att det verkligen är tätt mellan motor och förgasare på insugsgummina. Köpte du kompletta insugsgummin inkl. korgar och reeds eller plockade du ut dom gamla och satt in dom i de nya insugsgummina? Vad har du ställt pilotskruven på för antal varv?
Går den magert på hela registret? Om det är på lågvarv prova att lyft lite på choken och kolla om den går rent då.

Lyng800HO
 

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
jo har kollat att det är tätt mellan motor och förgasare, provade skruva ut bränsle skruven 1,5varv men det gjorde ingen skillnad. Med choken så går den att köra men går ändå inte bra.
 

Lynx800HO

Aktiv medlem
28 feb 2008
92
0
6
Går den rent under 3500 varv?
Har du kollat att flotörnålarna har hängt sig i något läge?
Testa även med en separat bensintank som du kopplar direkt till förgasarna så du vet att du får bränsle in till förgasarna. Det verkar som om du skall leta runt förgasarna.
Hade ett liknade fel och då hade jag dragit bränsleslangen på fel sida av gasaxeln så när jag skruvade fast förgasarna så blev det ett veck på bränsleslangen. kolla upp noggrant att du inte har gjort detta misstag.Slangen måste gå i mjuka bågar för att undvika strypning eller veck.
Lynx800HO