Enkel fråga angående Sx 600..

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Lägger in ett opartiskt inlägg...
Tycker dom går bra i snön, en kompis hade en Xc 600 en säsong, hängde med bra i lössnön för att vara kort...
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
en kompis har en sx 600 -09 eller om det var en -10a .. hur som helst så är den totalt världelös i snö .. den tar sig så länge du får komma med fart och kan hålla fart men annars sitter han mestadels fast eller säger "dit kan vi inte fara".. men det är väl så att idag finns det inga riktiga mellanting, antingen ledracer eller pudermaskin ..
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
en kompis har en sx 600 -09 eller om det var en -10a .. hur som helst så är den totalt världelös i snö .. den tar sig så länge du får komma med fart och kan hålla fart men annars sitter han mestadels fast eller säger "dit kan vi inte fara".. men det är väl så att idag finns det inga riktiga mellanting, antingen ledracer eller pudermaskin ..
haha men så är de med alla korta maskiner ska man ut i de djupa äre bara till å ha fart annars sitter man där ;)
 

stenman500

Välkänd medlem
20 okt 2009
174
1
6
Örnsköldsvik
Har en fundering. Vet att det beror på hur man kör och miltal. Men om man säger på ett ungefär bara.

Är kolvbyte på en SX efter 30h lämpligt? Eller är det helt enkelt komptest som ska få avgöra den saken?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Har en fundering. Vet att det beror på hur man kör och miltal. Men om man säger på ett ungefär bara.

Är kolvbyte på en SX efter 30h lämpligt? Eller är det helt enkelt komptest som ska få avgöra den saken?
Jag tycker det är tidigt trots att det givetvis är säkrare. Med min körstil så är 30h ca 90mil.
Jag hade dubblat körtiden innan byte.
 

jock3arn

Välkänd medlem
4 mar 2009
182
0
6
skellefteå
en kompis har en sx 600 -09 eller om det var en -10a .. hur som helst så är den totalt världelös i snö .. den tar sig så länge du får komma med fart och kan hålla fart men annars sitter han mestadels fast eller säger "dit kan vi inte fara".. men det är väl så att idag finns det inga riktiga mellanting, antingen ledracer eller pudermaskin ..
varför skulle sx:en vara sämre än tex en rev i snön? jag menar den är ju faktiskt lite längre till och med?