ET-340 ( 1982 ) Motor som inte vill gå ordentligt... ?

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
har du kollat insugsgummina (mellan förgasaren och luft burken) min gormade likadant tills jag tätade med lite tejp.
 

vickke

Aktiv medlem
10 sept 2007
50
0
1
sundsvall
har tagit hem motorn nu och börjat plocka isär den. kolvar och cylindrarna ser fina ut alla packningar ser bra ut...
det enda jag hittar är att det fattas 3 vikter i variatorn. men det ska vell inte kunna göra att den inte orkar varva?
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Det är garanterat att den har för lite vevhus komp, då suger den inte soppa som den ska heller, kolla packboxarna, slit lös slangen till förgasaren och kola så pumpen pumpar upp soppan, och kom ihåg yamaha är ganska känslig för dåliga eller sönder flödade stift, då får du också bara hälften så mycket köra med
 

RYZ

Välkänd medlem
23 jan 2007
150
0
6
Indal
det kan man nästan göra med sin egen tunga.

Det går ju en vakumslag till bränslepumpen från vevhuset..

Ryck lös den ifrån pumpen och sätt dit tungan!

det ska både suga och blåsa när du drar i snörtet.
 

vickke

Aktiv medlem
10 sept 2007
50
0
1
sundsvall
det satt en bricka utan packning där olje tanken ska sitta, har nu satt it oljetankewn och pluggat igen alla hål på den och hoppas nu att den ska funka....
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Har du öppnat choken på förgasaren och kollat så den trotteln går ner? På min var fjädern som trycker ner trotteln till choken trasig så choken var i hela tiden och skotern va klen. Dessutom var en av luftslangarna på min förgasare pluggad. Tidigare ägaren trodde väl det va till oljan. De 2 sakerna gjorde att ET:n va klen som faen.